Als het net is kun je dat kleine stapje wel maken.
Ah. Maar do not worry. Tegen de tijd dat ze hem leveren heb je genoeg centjes om m te betalen.
Mis de pruillip.
Overduidelijk een fake. Ik bied 1.000 euro cash. En als je op zoek bent naar een zeldzaam en waardevast horloge, dan is een Baunat misschien iets, slechts 9642 euro in goud:
https://www.baunat.com/en/roma
Grapje hoor, welkom op het forum
Daytona steel met witte wijzerplaat.
Als je die ook krijgt zonder wachttijd, dan weet ik het ook niet meer.
Ik vind die met zwarte wijzerplaat mooier, ik ben denk ik meer op zoek naar een klassieker horloge =)
Wees blij. Daar zijn al topics van 5000 replies over volgeschreven met formule 1, het maken van werkbanken, het programmeren van CNC machines, verhuizingen, verbouwingen, de Nederlandse verzorgingsstaat, carbon klompen, Italiaanse motoren, werkgevers en uiteraard het wonderschone zuid Friesland.
Het is onze eigen telenovela.
Oh hemel. Weer zo ƩƩn. De liefhebberij spat er altijd vanaf. Om nooit weer weder te keren.
Nee joh, niet op de tenen getrapt, het is alleen een platte, vulgaire discussie die voorbij gaat aan alles wat mogelijk interessant kan zijn aan horloges. Het ontwerp? De techniek? De ultieme afwerking? Gooi dat allemaal de WC maar in, we zijn op zoek naar een investeringsobject. Het liefst met veel merkbeleving.
Kunst kopen omwille van de investering, daar doet me dat aan denken. Ik koop liever kunst omdat ik me bij het zien er van bij de ballen gegrepen voel.
Dat dus .
Ik snap wat je bedoelt, los van de kunst (ik kom nog maar net kijken) studeer ik ook economie dus wellicht dat daar mijn gevoel/voorzichtigheid van het kopen van een horloge vandaan komtā¦
Begrijp me niet verkeerd , ik vind horloges fantastisch en fascinerend maar als ik ze zou moeten verkopen om bijvoorbeeld later de studie van mijn kinderen te kunnen betalen. Dan zou ik er geen 2de keer naar om hoeven te kijken
Zoals Ha Joon Chang zou zeggen: De economie is veel te belangrijk om 'm aan economen over te laten.
Stem op partijen die enige mate van vermogensnivellering en een gelijker speelveld voorstaan, dan kun jij nog eens een horloge kopen zonder dat je bang hoeft te zijn dat over twintig jaar het educatieve systeem naar hyperkapitalisme is afgegleden.
Dat gezegd hebbende: Ik wens je veel liefhebberij omwille van de liefhebberij toe in je leven. Omdat het het op het eind van de rit de krent in de pap is. Daarbij, een smak geld verliezen kan louterend werken voor de ziel.
Elk antwoord wat ik zou kunnen reageren zou tekort doen aan wat je zonet beschreven hebt.
Ah, je hebt kennisgemaakt met Fatc! Zijn vriendin komt er ook zo aan!
Dacht ik te zien tenminste
Waar zijn de tijden dat men koopt wat men mooi vindt?
@Fate_Amenable_To_Change heeft altijd de kunst om me het gevoel te geven dat ik zwaar te kort schiet aan dure, mooie woorden en tegelijk te zeggen wat ik ook bedoel.
@watchtastic als je hier een foto van een Rollie post waar sommige van dromen en andere al heel lang op wachten, dan is de kans groot dat er even aan de boom geschut gaat worden.
Verdiep je eerst een beetje⦠laat dat vuurtje branden en ontdek wat een mooie hobby dit kan zijn. Je wilt graag investeren zeg je ⦠knap, want toen ik studeerde had ik niets om me reet me te krabben.
Dus daarvoor al mijn waardering. Maar als je wilt investeren zijn er toch genoeg andere, safe opties? Waarom wil je dan perse een horloge en vertrouw je blindelings op een wachtlijst methode? Toen we allemaal massaal WC papier gingen inslaan en je moest wachten op een nieuwe rol was ook niet de beste zetā¦
Er zijn genoeg modellen die hun waarde goed behouden of minimaal verlies zonder op een wachtlijst te hoeven staan.
Kijk, ontdek en geniet van de hobby.
Ik krijg altijd het gevoel dat ik iets tekortgekomen ben in mijn liefdesleven!
Tja, als je iets leuks en waardevast zoekt kom je (naast nieuwe rolex modellen) snel uit op gebruikte horloges van de betere merken. Dat is wat ik bijna altijd zoek. Dan heb je wat āspecialereā horloges en echt afschrijven doet het niet.
Een gecreƫerde schaarste betekent niet dat er nooit verzadiging op zal/kan treden. Als economiestudent zul je begrijpen dat zowel vraag als aanbod geen constanten zijn.
Zodra de stijgende vraag voornamelijk wordt veroorzaakt door consumenten die enkel om die schaarste aansluiten in de rij, spreken we niet zelden van een luchtbel.
Het betreft hier immers geen schaars goed, maar een schaars gemaakt goed. Die aanzuigende werking van de gecreƫerde schaarste werkt overigens prima, je bent er immers zelf slachtoffer van, hoelang het duurt is echter afhankelijk van het gevoel bij en het inschattingsvermogen in de markt welke de fabrikant heeft. Alsook de gewenste strategie. Want het gevaar van nieuwe graag snel cashende aandeelhouders loert altijd. En dat is simpel in deze case, enkel de productie aanzwengelen.
Los daarvan, gefeliciteerd met je mooie aanwinst. En laat vooral je gevoel spreken, zoals hierboven reeds geopperd.
Ik blijf toch benieuwd of @watchtastic voor deze GMT op de wachtlijst heeft moeten staan of niet, aangezien hij geluk had?
Wel op de wachtlijst gestaan maar niet zo lang als normaal aangegeven word! Dus wat dat betreft geluk gehad =)
Ik snap wat je bedoelt, echter was voor mij een ander motief om als volgende een horloge met wachtlijst te nemen omdat ik dan ook nog tijd heb om te sparen. En vooralsnog zie ik weinig dat een rolex zijn waarde verliest en vroeg ik me af of er andere horloges zijn zoals bijvoorbeeld van JLC die dat ook hebben.