Dit horloge is hier op het forum, herinner ik mij. Juist dat vind ik leuk aan Hf, zo mega divers. Ik zou het ook niet kopen, geen idee wat ik ermee moet, maar ik ben wel blij dat ik het nu meteen herken. Al heb ik geen idee hoe het model eet. Een grote kast, toch?
H+eet
Ja, de poster is de eigenaar van dat horloge, volgens mij heeft hij er 2
klopt dat je dat bent tegen gekomen, dat was ik ook dus…
spec:
Movement
Movement number: CO 390
Winding system: Automatic
Functions: Hour & Minute
Power reserve: 65 hours
Frequency: 4 Hz, 28’800 vph
Dimension: 13 1/4”’
Rubies: 30
Movement finishes: Côtes de Genève finishing
Dial
Colours: Black
Material: Brass
Case
Shape: Round
Dimension: 52 mm
Thickness: 20.20 mm
Case material: Titanium grade 5 with black PVD treatment
Crown material: Titanium grade 5 with black PVD treatment
Crystal: Domed sapphire crystal with anti reflective treatment
Back type: Screwed in open back cover in titanium grade 5 with glare proof sapphire crystal
Water-resistance: 100 meters / 10 ATM
Hands
Hour and minute: Circle • White
Bracelet
Black vulcanized rubber strap
Interhorn/Buckle: 26.5/22 mm
Tongue buckle in black PVD treated stainless steel
O, dan heb ik gemist waarom je het hier post. Even teruglezen.
Hahaha heerlijk. Je vriendin heeft het bijna allemaal goed.
De robuuste lompe geïntegreerde band horloges zijn van oorsprong niet robuust en lomp. Maar dat weet @Fate_Amenable_To_Change natuurlijk niet.
Een OG royal oak is zo dun dat je voorzichtig moet zijn om hem niet te breken.
Dito voor de OG Nautilus. Zo flinterdun dat het 1 van de meest prettige horloges is die ik gedragen heb.
De paradox: beide horloges op elkaar gestapeld zijn wellicht net zo dik als de iwc ingenieur waar fate naar verwijst.
Dat fate ze niet mooi vindt heb ik geen moeite mee. Dat je ze lomp en robuust noemt is gewoon niet waar.
Haatreacties van Peppi & Kokki in 3, 2, 1……
Is dat nou Vieze Jack?
Ik zal niet snel zeggen dat ik een horloge nooit zou kopen. Ik heb een voorkeur voor minimalistische dress watches, en mijn voorkeur gaat minder uit naar stalen banden, open harten, of duikers met dikke cijfers op de bezel. Maar ik sluit niet uit dat ik ze ooit zou kunnen kopen. Er zijn andere horloges waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit ga kopen. Zoals horloges met draken op de wijzerplaat. Chopard heeft ze, Patek Philippe heeft ze en andere merken ook.
Draken van horloges, dat zijn het.
Wat mij kan storen bij horloges:
- Te druk. Zo’n Breitbling Navitimer bijvoorbeeld.
- Te groot: liefst 36-38mm. 40mm is de absolute max.
- Tegenstrijdigheden. Zoals Romeinse cijfers op een chronograaf. Die MR met die mooie geschreven cijfers en dan de minuten op het treinspoor errond . . .
Maar er is niet een bepaald merk wat ik nooit zou kopen.
U zult het nooit begrijpen. Niks zuurs aan.
Waar dan?
En wat maakt dat een alpinist voor 1200 euro wel in verhouding is?
Dat is een heel erg lange post waarin je mij absoluut niet overtuigt om een stel horloges te kopen die ik lelijk, lomp of oncomfortabel vind. Het woord respect, daar krijg ik ook jeuk van.
Ieder moet verder zelf weten wat hij of zij leuk, mooi, of lekker vind dragen. Ik gaf mijn visie op de zaak, omdat mij gevraagd werd wat ik niet zou kopen. Dat jij wel graag grote, drukke, moeilijke, of geïntegreerde horloges draagt… Tja. dat is je goed recht.
Overigens ben ik het met je eens dat mijn definitie van mooi erg beperkt is. Maar ik houd dat graag zo. Dat laat onverlet dat ik kan genieten van andermans enthousiasme over lelijkerds, maar dat was de vraag in dit topic niet.
Oeh classic
Duikers met van die “flashy” ringen, en kakelbonte klokkie’s zijn niet mijn ding.
Vandaag aan het zwembad met een Deen ziiten kletsen, een echte Rolex-fanaat.
Hij keek vol bewondering naar mijn Seiko, en dan vooral naar de wijzerplaat van m’n Astron, en het lichtspel wat de verschillende delen met elkaar geven. WOW, was het letterlijk.
Hij zei er wel gelijk bij dat hij er nooit een zou kopen.
En eerlijk, zijn Rolex was verschrikkelijk mooi afgewerkt, en in bijna alles perfect, en ik heb er heerlijk bij zitten kwijlen, maar wat zijn die dingen lomp zwaar.
Dat gaat 'm voor mij dus ook niet worden.
Echter de conversatie en de koffie maken het moment onvergetelijk, en je leert andermans oogpunt ook waarderen
Maar je hebt toch al de “magazijnmedewerkers” patek?
En we zitten weer rock bottom op de kleuterschool
199 posts, niet slecht! Zelfs TL1-ers spelen feilloos mee