Precies!
Je mag tutoyeren.
Als je het niet verteld of uitlegt zal ik het inderdaad nooit begrijpen.
Love this HF site zit er al veel te veel uurtjes naar te gluren. Genieten gewoon!
En dan ben je nog niet eens in ‘off topic’ geweest
Er is ook veel liefde te vinden hoor, tis niet al haat wat de pot schaft
Gelukkig maar
Sommige merken liggen gevoelig!
O, zeker! En expertise niet te vergeten
Ik heb nog een Alpinist gekocht voor 470 (?) €.
Hier kan ik me prima in vinden. Voor 95% mee eens
Heb wel respect voor Richard Mille. Eindelijk eens iets echt vernieuwends, maar de ontwerpen zijn gewoon niet mijn smaak.
Verder merken zoals Invicta, en alles uit Rusland en China (geldt ook voor auto’s trouwens).
Verder zou ik nooit diamantjes in een horloge voor mezelf willen.
Wat ik wel grote onzin vind, is een horlogemerk haten. Iets kan je smaak of voorkeur niet zijn, maar een product of merk haten? Daar is het leven te kort voor.
Precies dit.
Denkt bij zo’n fabrikant dan niemand na?
De Airman purist is de OG GMT, en die heeft geen GMT wijzer. Een 24-uurs uurwijzer met een draaibare bezel voor de tweede tijdzone is nog altijd de eerste, simpelste, en meest elegant ontworpen GMT, uit technisch en historisch oogpunt.
Je hebt een makkelijk afleesbaar horloge wat de functie met een minimum aan complexiteit en extra onderdelen vervult. Dat is tranentrekkend efficiënt. Glycine was eigenlijk de tweede op de markt, na de Longines Zulu time uit 1925, maar wel de eerste echt functionele. Ze hebben GMT ontwerp dus eigenlijk uitgevonden en in hun eerste ontwerp direct uitgespeeld.
Moderne GMT’S zijn in vergelijk maar overdesigned kermis, op de keper beschouwd.
Horlogemerken waarvan tweedehands exemplaren door verkopers en tweedehandseigenaars quasi achteloos benoemd worden als pre-owned i.p.v. als tweedehandsje met polskaas vallen af.
Voor het overige sluit ik niet veel bij voorbaat uit.
Tenerife
Overigens durf ik te stellen dat ik akelig veel van de geschiedenis en ontwerpen van geïntegreerde horloges af weet, dat komt omdat ik me obsessief inlees wanneer een onderwerp me boeit. Dat hoeft niet binnen mijn smaak te vallen.
De allereerste die de titel geïntegreerd luxe sporthorloge zou krijgen is de Zenith Defy uit 1969. En die was op zijn zachtst gezegd niet elegant. Maar hoe dun of verfijnd mensen een eerste generatie APRO ook vinden, of een Nautilus, ik gruwel er van en vind het lomp. Dat zit hem niet in de maten, maar puur in het smoelen en het ontwerp. En ja, ik heb een redelijk aantal van die horloges in handen gehad, dus dit is geen foto mening.
Dat heeft ook te maken met het feit dat ik de vormentaal van de jaren zeventig echt heel erg lomp vind, dan heb ik nog bijna (ik chargeer) liever jaren negentig blobby horloges. Maar mijn hart ligt bij de jaren 1910 - 1965.
Aaaaw. Wat heeft Mondaine ooit gedaan om die te verdienen?
pre-loved
Ben nog steeds blij met mn Seiko SUS uit 2000 meen ik.
Lekker modelletje met verdacht veel Ingenieur vibes.
Echte money maker want bij iedere bijna aankoop dacht ik aan mn Seiko
Dat maakt het ook leuk en interessant. Op enkel one-liners kan ik jou niet betrappen. Jouw bijdragen zijn waardevol en vielen mij vanaf het begin op. Ik denk zelfs dat ze de reden zijn waarom ik hier bleef plakken. Van jouw kijk op dingen leer ik ook weer anders naar ontwerpen en merken te kijken. Ondanks mijn sterke voorkeur voor vintage, draag ik daarentegen dagelijks juist jaren '70 - '90. Dat zal met mijn leeftijd te maken hebben.
De vrijdag is zeker voorbij? Ik voel geen neiging tot rellen.
Peace out
Ik heb ook zo’n geïntegreerde Seiko. Hij ligt in de kist te verstoffen. Ik draag hem nooit, maar het was mijn eerste serieuze aankoop ooit.
Achteraf denk ik dan “what the fuck was I thinking”, zeg maar, maar feit is dat dat ding taaier is dan een kakkerlak. Het is gewoon niet dood te krijgen. Dus heb ik hem laten reviseren, ook al draag ik hem niet en ook al is hij geen knaak waard.
Die moet blijven!