Welk horloge zou je nooit kopen?

Begrijp wat Rolex heeft ontwikkeld in het verleden en kan dat zeker waarderen, maar alles verder er omheen niet, dus geen Rolex voor mij.

Horloges met diamanten, gouden kasten of kleur ook niet.

Heb GMT’s geprobeerd, maar komen niet meer terug in de verzameling.

Onder de 40mm.

Dan blijft er alleen nog Rolex over, tot 10k.

1 like

Wat ik niet zou kopen : goedkope neuk wat dito aanvoelt, en je na 2 keer dragen niet meer draagt.

1 like

Tja, ik heb ook liever dure neuk. :rofl::rofl::rofl:

4 likes

Het horlogemerk wat ik echt noooit zou kopen:

1 like

Koop dan :wink:

TK/TR: Zenith El Primero Original 1969 - 38mm

Voor de rest heb ik best wat gelijkenissen gevonden in je rants, maar niet met alles. Je stelling over Navitimers en Monaco’s zijn treffend, Speedmasters daarentegen, die loef ik.

En dat is goed ook, anders wordt het saai hier.

2 likes

36 t/m 42mm. alles daarbuiten valt af :thinking:

1 like

Ik zou alle paupermerken niet kopen.

1 like

Maar, je hebt een DJ? :flushed:

Alles waarin goud zit of voorzien is van goudkleurtje.

Alles onder de 42mm, quartzhorloges, diamanten erin en horloges met een te futuristisch uiterlijk.

Mooi dit toch :joy:. Triggered.

1 like

Wat is dat voor een tof horloge

1 like

‘Geïnspireerd’ door…
Omega Speedmaster 176.0014 | Omega Reference Ref ID 176.0014 horloge op Chrono24

1 like

De kleinere, dunnere, waterdichte, quartzversie van een icoon dat laatste leverbaar was eind jaren zeventig. Ik heb het origineel ook gehad, de 176.0016, niet de 0014, maar vergelijkbaar qua specs. Op mijn pols echt lomp met 15mm en zwaar. Deze voel ik haast niet, ligt prachtig dun op de pols, is accuraat en een service kost me €2,59 euro.

Typo op de wijzerplaat ontbreekt wat veel rust geeft in tegenstelling tot het fontfestijn op het origineel.
Desalniettemin een pracht van een Omega. Maar ik prefereer deze voor nu.

1 like

Ik heb je hele collectie bekeken en gezien (en ja, die Omega TV hommage is beter, veel beter dan het origineel, en ik kan 'm zowaar redelijk hebben, ook omdat het een deep cut is, en geen sub, speedy, apro of dj). Je houdt van de jaren 70 en 80. :+1: Nu verdien ik het om m’n Alpinist te laten zien. :slight_smile:

8 likes

dit is inderdaad gekmakend

Ik heb alle antwoorden in dit ‘topic’ gelezen en vraag me nu af: wat is er mis met me dat ik zoveel energie steek in het lezen over wat voor horloges forum leden niet zouden kiezen :crazy_face:

10 likes

Om dezelfde reden waarom je energie steekt in het kijken naar Liam Neeson die in z’n eentje, in drie delen, de volledige georganiseerde misdaad van de Balkan om zeep helpt.

I stand corrected. Deze vind ik keurig. Ik bedoelde onderstaande:

4 likes