Lekker hoor
Alle horloges gebaseerd op een kledingmerk.
Sommige zien er goed uit maar Boss of Hilfiger op de dial? Nee dankje!!!
Die julius nardin is ook wel in mij straatje trouwens
Inderdaad BIG Nono…
Getver, waar is die duimnagel geweest?
Is glitter, zegt mijn vrouw
Moet wel zeggen dat kijkend naar dit topic mijn smaak is veranderd over jaren. En dat maakt horloges ook zo leuk. Wat je toen niet zo mooi vond, spendeer je nu wellicht wel geld aan. Voor mij was dat deze vintage Tissot. Vroeger wilde ik nooit goud en kijk nu eens
Dit heb ik exact zo!
Dat kan ik zo niet zeggen…
Er zijn horloges die ik nooit zou kopen omdat ze me niet bevallen, andere omdat ze te duur zijn. En daarmee bedoel ik, voor te veel geld krijg ik in verhouding te weinig horloge.
Maar het is met goede wijn… naarmate je ouder en rijper wordt ontwikkel je je smaak, of een andere smaak.
Moet zeggen, blijf het genre wel trouw, alleen misschien een maatje kleiner. Draagt toch iets fijner
Mooi horloge zonder twijfel maar zoals Pieter Bas al zei:“al eens aan het verbindend element gedacht?” Zonder gekheid ; ik krijg al de kriebels als ik nog maar begin te denken om de band te moeten vervangen of repareren ooit. Om nog te zwijgen om later een bezel te vinden met die geniepig -prielerig ingeslepen vijsjes .Ebel doet hier duidelijk aan klantenbinding (letterlijk).
Dat je voor onderdelen van een horloge uitkomt op de fabrikant van dat horloge, lijkt mij een vanzelfsprekende zaak.
Voor een Mercedes koplamp kom je ook niet bij BMW terecht.
Tot ze zeggen we stoppen met de productie of we leveren niet meer aan horlogemakers of houden stock
voor specifieke handelaars dan hebben ze je in de tang. Die wurggreep is toch reeds toegepast?
Let wel ;dit schijnen gangbare en legale praktijken te zijn maar ik hoef daar niet vrolijker van te worden toch? En dus heb ik dit na een aantal jaar in mijn lijstje opgenomen als ik een horloge aanschaf of overweeg aan te schaffen.
Als horloge ontwerpers zich moeten gaan conformeren aan uitwisselbare onderdelen, blijft er weinig origineels over.
Een band als op die Ebel zal een esthetische keuze zijn. Geen vendor-lock zoals in de technologische wereld.
Aan je profiel te lezen ben je al met pensioen. Zou zeggen, geniet van wat de wereld te bieden heeft. Die Ebel zal jou waarschijnlijk overleven.
Dan doen ze niks anders dan welk ander merk dan ook.
Zeer herkenbaar
Valt daar het GS Spring Drive uurwerk ook onder? Zo ja, dan mis je wat hoor.
Ik merk op het forum een hoge bewondering voor de GS maar heb er geen band mee .Mede allicht door
het feit dat ik de klik met de bejubelde gepolijste kastonderdelen en of de wijzerplaten in rijstpapier of sneeuwvlokjes niet maak. Maar ik heb zelden een band met uitgepuurde oosterse kunst . Ik vind
het al snel manierisme.
Elk horloge boven de 500 euro. Onder die prijs is er zoveel moois te koop. Zeker uit het blauwe gedeelte hier.