Noem het zo. Er zijn bepaalde zaken die ik gewoon snel weg doe als ik zie dat er dingen mee gebeuren die mij niet aanstaan. Heb jij dan OCD omdat je ieder topic volprakt met je Patek?
Grand Seiko. Niet suave, te technisch.
Dat blijft een grappig verhaal. Seiko is nog één van de merken, in tegenstelling tot heel veel anderen, die redelijk dicht in de buurt van de inflatiecorrectie zitten qua prijsniveau, als je MSRP met MSRP vergelijkt. Er zijn veel ergere stijgers in de race. En waar horloges wel duurder zijn geworden zijn, met uitzondering van de schaal om hun clasps, op allerlei fronten dingen wel merkbaar beter. Beter saffier, betere afwerking, betere bracelets.
Dus je krijgt originele ontwerpen van een bedrijf wat sinds 1881 bestaat en al die tijd in dezelfde familie bleef, met saffieren glazen waar fatsoenlijke AR coating op zi (daar kan Hamilton wat van leren), verder een prima uurwerk wat dus blijkens op langdurig misbruik zonder noemenswaardige service is getweakt in plaats van pure accuratesse (wat bij ETA omgekeerd werd), met een meer dan capabele bracelet en verder gewoon erg goede afwerking, en 200m waterdichtheid op de koop toe.
Even los van zielloze micro brands en klonende Chinezen en zo… Waar krijg je nog zoiets voor minder dan 1000 Euro? Want bij Tissot en Hamilton mag je ook al geld mee nemen voor zoiets cookie cutter achtigs als de leukere Khaki of een PRX, en dan heb ik daar meer irritaties bij. En een Sinn is tegenwoordig ook al vanaf 1650 Euro op stalen bracelet. Een 556, godbetert.
Dan is de Speedtimer die net nieuw uit kwam een absolute waardepropositie.
Ouch. Grappig toch altijd te zien hoe meningen kunnen verschillen.
Ach ja natuurlijk. Dat is idd een mooi model…ik ben er inmiddels ook redelijk aan gewend geraakt door de plaatjes hier. Ik had die modellen met vreemde blauwe pukkel als kroon in gedachten.
Je haat de tudor royal zo erg dat hij 2x in het haat lijstje staat! Mag ook wel, walgelijke wijzerplaat en de rest is ook niet zo toppie.
-kasten groter dan 40 mm of kleiner dan 33mm
-drukke wijzerplaten
-slecht afleesbare horloges
-digitale horloges (brrrr. Ik heb kort een casio royale gehad. Mijn god, wat lelijk)
-horloges met diamanten
-MoonSwatch (veel andere swatches zijn leuk, maar je krijgt er wel heel gemakkelijk krassen op)
-alles van hublot en richard mille is lelijk. Zelfs als ik superrijk was, zou ik die niet kopen.
-horloges met zo’n dikke bezel (heb ik er wel twee van: een vostok en een tissot seastar. Die vind ik dan weer wel leuk)
Verder zou ik alles wel willen kopen, ook hommages, waarvan ik het origineel niet goed ken of waarbij het origineel al zo lang wordt gemaakt dat de R&D kosten er allang uit zijn.
Ik koop geen horloges boven € 250,00. Mijn duurste ooit was € 225 hier op HF.
Wel grappig dat mijn zoons nu allebei eentje hebben gekocht van resp. € 289,00 en € 495,00. Een Maserati en een Certina DS Action.
Wat het horloge zelf betreft. Rond, geen chrono en duidelijk afleesbaar. Niet te druk dus.
K snap wat je bedoelt, maar ik weet niet of ik, gezien de nieuwe releases die eraan komen, er 1000e voor zou betalen.
Mijn principes zijn te flexibel om vantevoren een horloge uit te sluiten.
Smaak verandert bovendien ook nog 'ns naarmate de tijd vordert.
Heb op dit moment wel mijn voorkeuren waardoor ik nu bepaalde horloges niet ambieer; denk aan aanschafkosten, onderhoudskosten, drukke horloges, duikers etc.
Nooit meer een Seiko, Hamilton, Oris, en ander gepeupel.
Ben ik een veel te grote snob voor
Geen merkfetisjist hier.
Als ik het mooi vind, het geen hommage is en betaalbaar? Fuck it
Idd…echt ranzig zo’n Oris.
Ik heb hetzelfde. Vind de prijs eigenlijk wat te fors. Max Eur 800 zou ik eerder aan denken.
Ik vind alles mooi wat de ander lelijk vind.
Getrouwd?
- Alles boven de 40mm, is voor mijn smalle polsje al veels te log
- Romeinse cijfers
- beads of rice bracelet is ook niet voor mij weggelegd
- two tone horloges
Schimmig sfeertje ineens.
Je verwacht het al, nee gescheiden.