Welk horloge zou je nooit kopen?

Ik sluit niet gauw iets uit maar als het dan toch moet, dan zeer waarschijnlijk Meistersinger. Oh ja en Staudt natuurlijk. ( al was het alleen om hun achterlijke marketing op marktplaats!)

Altijd makkelijk roepen zonder hem in het echt te hebben gezien :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Kortom, Lang verhaal kort! Ik reageer niet op dit topic :grinning:

1 like

Een Rolex explorer II voor meer dan 4000 euro.

1 like

Wat hierboven al een keer of wat gezegd is geldt voor mij ook, er is veel meer wat ik niet koop dan wat ik wel koop :grin:

Maar toch een paar dingen:

• Geen moderne horloges op een stalen band; veel te lomp en te zwaar.
  • Geen diameters groter dan 42/43 mm. (Eigenlijk liever nog kleiner, maar je houdt zo weinig aanbod moderne horloges over).
  • Geen minimalistische dressers.
  • Geen horloges met een stalen kast, crème wijzerplaat en opliggende goudkleurige markers.
  • Sowieso niet gauw iets met stick of arrow markers.
  • Geen horloges met radium.

En uiteraard zijn regels om overtreden te worden, ook als je ze zelf maakt. Uiteraard heb ik wel horloges in de collectie die onder een van de zelfopgelegde embargo’s vallen :blush: :laughing:

3 likes

6 likes

Dat kost me al mijn tissues, no way!

:rofl: Ik geniet altijd enorm van jouw inbreng. Mag best s gezegd worden! Keep up the good work.

3 likes

Nooit een gouden of zelfs maar goudkleurig horloge. Vreselijk!

Deze heb ik ook gepast. Fantastisch horloge. Deze en de all red bb58 staan bovenaan de verlanglijst

1 like

Casio ring watch. Wat een gedrocht. Toch gekocht🤣

Alles met een batterij in.
De meeste Rolexen.
De meeste dikke horloges.
Roze horloges.
Clommages (toch nooit meer)

Navitimers vind ik dan wel weer de max!!!

Deze ook niet? :sunglasses:

2 likes

Nee, ik heb geen associatie met Oris eigenlijk. Ik zou graag nog een pointerdate ooit toevoegen aan de verzameling.

Absoluut niet. Tenzij voor mijn dochters als beloning voor een duikbrevet

3 likes

Als ik de reacties zo lees, moeilijk volk die horloge liefhebbers. :joy:

5 likes

1 like

Er zijn horloge’s die ik nooit zou kopen omdat ze eenvoudig te duur zijn voor mij (of ik heb het geld er niet voor over). Ik heb nooit meer dan 5000 euro voor een horloge betaald.

Er zijn horloge’s die ik nooit zou kopen omdat ik ze lelijk vind. Om een paar merken te noemen (maar er zijn er nog veel meer) : Panerai, Breitling, hommage’s, Zeno, Hublot. Mont Blanc, Corum.

Er zijn horloge’s die ik nooit zou kopen omdat ze groter zijn dan 46 mm lug to lug, omdat ze een diameter hebben van meer dan 38 mm, omdat ze dikker zijn dan 12 mm, omdat ze teveel functies hebben, omdat ik de kleur van de plaat niet trek, omdat er teveel tekst op de plaat staat.

Kortom, ik koop alleen nog horloge’s van ca. 35 t/m 38 mm diameter, zonder extra functies (ook geen datum), met een neutrale kleur wijzerplaat, die een prijskaartje hebben van minder dan 5000 euro.

1 like

Dit horloge heeft werkelijk alles wat ik niet mooi vind.

2 likes

Wat ik niet zou kopen.

Open hart
Dag/datum
Duiker ( wel geprobeerd )
Groter dan 38mm
Goud
Zwaar
Drukke wijzerplaat
Fluted bezel

1 like