Welk horloge zou je willen hebben dat nog niet bestaat?

wit, geel, roze?

Wit.

Bij, met name dresswatches, mag de WR graag naar 10 bar.

2 likes

Een Rolex Explorer 1 met keuze uit wijzerplaat kleur i.p.v. dat saaie zwart.

2 likes

Lijkt erop maar toch nèt niet. De wijzerplaat, iets andere kastvorm, geen HEV en geen datum. Ook de bezel is net iets anders.
Het zit hem in de details. :slightly_smiling_face:

1 like

Ik zou het horloge willen hebben met de wijzerplaat, wijzers en het uurwerk van de Credor Kuon, maar dan met een gewone set lugs en een Beads of Rice bracelet of leren band.

Het tweede horloge wat ik zou willen hebben is de JLC Reverso Medium monoface, gewoon zoals hij is, met kleine seconde, maar dan graag met één verandering:

• De oude listprijs van zo’n 7000 ball’n.

De nieuwe listprijs is namelijk kolderiek. Maar ik vrees dat dat horloge niet meer bestaat, nieuw.

4 likes

Een Breitling Premier B09 die niet net zo dik is als een Oreo

3 likes

Explorer wit in 39mm :ok_hand:

15 likes

Top combi :star_struck:

1 like

Wat ik zou willen is niet een andere kast of ander kleurtje wijzerplaat, maar echt iets dat nog niet gemaakt is.

Laten we beginnen met de basis, het mechaniek.

Valjoux/ETA 7751 basis, maar alhier met column wheel en silicon balance spring. Prima.
Nu, die 24hr counter moet een 2e tijdzone worden;
Die minutencounter van de chrono moet naar het midden toe; (op de 12h spot mag van mij de datum dan komen, zodat je nog steeds 4 wijzers op het midden overhoudt)
Voeg toe een flyback mechanisme;
Dan, titanium band en kast (titanium5 kan je mooi polijsten), 100m WR, en ik ben een happy camper.Beetje lume op de wijzers en op de applied markers (niet op deze, hier is alles print, dat besef ik prima).

GMT Flyback heb ik al, van Bell & Ross. Heck, die heeft zelfs een center minute counter! (moet terug naar B&R voor een reparatie maar okay), maar die mist de urencounter, mist de moonphase, mist de dag/maand.

Ik weet dat Richard Mille ook een Flyback GMT gemaakt heeft, maar ook weer niet met ál die goodies. Het hoeft niet eens een perpetual of annual calendar te zijn. Ik weet dat het lastig is, zo niet onmogelijk, en daarom is dit juist zo leuk om over na te denken.

3 likes

dit in 38 of 39 mm, als no date

6 likes

Bestaat er een GS spring-drive in 37mm?
Ken alleen de 38,5 eigenlijk.

Lijkt me wel gaaf puur voor de zwevende wijzer maar misschien is het technisch niet mogelijk op dit moment? De 38,5 is al vrij plat.

Voor mevrouw BaytLif; de Tudor Black Bay red en dan in 34 of 36 mm diameter. Ik snap niet ze die niet een keer hebben uitgebracht. :thinking:

1 like

Een Junghans Max Bill mega solar in 36mm, no date, met saffierglas zonder AR coating aan de buitenkant (wel aan de binnenkant) en 100m waterdichtheid.

Een lekkere Titanium T-Touch waar je geen boomstronken van polsen voor nodig hebt. Dus geen idiote 47,5 mm maar gewoon 10 mm minder :innocent:

1 like

Deze Rolex, prachtige sub, en dan voor mij in 44mm. Zou mijn 1e keus zijn, absoluut, echter…jammer, deze bestaat niet!!

Leuk topic! Ik zou wel een tudor black bay willen met duik bezel in 39mm met crownguards en zonder fake rivets. Dus eigenlijk een moderne black bay diver :slight_smile:

Petitie iemand?

1 like

:see_no_evil:

Deze Tudor in staal

Instant buy

1 like

Moet je de nieuwe T-touch sport nemen is een stuk kleiner.

1 like