Klopt, die is al draagbaarder. Maar mijn polsmaat is maar 16 cm en dan is 43 mm is nog steeds erg fors. En op bracelet dragen ze ook nog eens erg groot omdat de band niet om de springbar scharniert maar de eerste link aan de kast vast zit.
Ik heb een aantal toolwatches uit de jaren 90 en die zijn rond de 38 mm. Dat draag zoveel lekkerder dan die kolossen van tegenwoordig.
Naast een zwarte en witte ook nog ander kleurtje speedmaster… zonder dat je de pegels om de oren vliegen voor een gouden kast of band… met ook nog even leuk bandje erbij in dezelfde kleur.
Een 40mm 100m wr chrono inhouse automaat van IWC of Tudor met een dikte van zo’n 12mm
En ja ik weet het: gaat niet (lees nooit) gebeuren.
Ze blijven lekker van die hockey pucks produceren.
de oudere 3703 GST serie is maar 13mm, inclusief gewelfd glas. de 7750 is zo drastisch herbouwd dat (IWC stelt dat) het een inhouse uurwerk is. Maar 12mm, ja, dat is waanzinnig dun voor een automaat.
Ik weet dat de Octofinissimo chrono GMT ontzettend dun is, ongeveer zeven millimeter dik, maar die looks moeten je maar net aanstaan. Een dunne chrono van de meer reguliere merken, tja, de Daytona is flinterdun, 12.5mm, De Polaris chrono is ‘maar’ 13.5mm, inhouse, dus wellicht is die wel okay voor je? Probeer slechts mee te denken
3703 GST? Ken ik niet. Wel een 3703 Portofino, en deze is 14mm dik.
Ik heb zelf een 3707-08 GST gehad (zie foto uit de oude doos onderaan), en deze is ook 14mm dik. 7750 was destijds wel gemodificeerd, maar om dit een inhouse uurwerk te noemen gaat te ver. 14mm voor een 7750 is nog redelijk. Alle chrono’s van IWC met een echt inhouse caliber (zoals bv caliber 89360) zijn dikker dan 14mm
Ik ben trouwens helemaal niet op zoek hoor. Voor mijn zijn DE chrono’s Speedy en Daytona, en ook deze hebben beiden mijn pols gesierd.
Er werd in het topic gevraagd naar een niet bestaand horloge die je zou willen, en die heb ik omschreven.
My bad, ik tikte verkeerd. Moest Ref370703 zijn. Ik weet dat de basis een 7750 is, en ik zei ook dat IWC zélf dat stelt.
En ja, je hebt gelijk. een iwc inhouse chrono onder de 13mm dik bestaat niet. Ik verveelde me alleen even helemaal te pletter en zocht alternatieven. Waarom? Daarom? Geen reden.