Welk horloge zou je willen hebben dat nog niet bestaat?

Het is waarschijnlijk al een paar keer geroepen, maar ik zit dus ook te wachten op een nieuwe Omega Seamaster 300m, net iets dunner en iets kleiner. En met een bracelet die wel tapered. Ik heb het model nu al 3 keer gehad maar steeds verkocht omdat hij gewoon té groot is.

Daarnaast wacht ik nog op een Daytona killer van Tudor. Met het nieuwe in-house chrono uurwerk wat ze ontwikkelen moet er toch iets tofs uitkomen. Hopelijk iets minder ‘robuust’ dan de huidige BB Chrono.

3 likes

Daytona en GMT-master zonder gepolijste middenschakels.
En een Tudor FXD in zwart van Max. 40mm.

1 like

Kom je dan niet in de buurt van n Hentschel H1?

Is er in staal, 37 of 39.5mm, hanopwinder en die Breguet cijfers? Die had @Ronald ook dacht ik?

3 likes

Qua specs komt het wel in de buurt. Is ook een heel erg mooi horloge. Ronald heeft die in rose goud en daar is er maar 1 van gemaakt met Breguet cijfers. Heb even getwijfeld, maar rose goud is het niet en de stijl van de wijzers op zijn horloge vind ik wat minder.

Staal is echt een must en de specs moeten nog net wat anders. Iets langere lugs afstand. 20mm bandje. Zijkant vd kast geborsteld. Uurwerk met langere gangreserve (37h is wel weinig), …

Maar het komt goed. Heeft alleen wat tijd nodig. Het wordt een Vierport V1 :smiley:

12 likes

Ik ben erg benieuwd. Bouw je m dan zelf of laat je dat doen?

1 like

Je hebt mijn interesse…
Misschien een topic over aanmaken?

1 like

Deze Carrera maar dan in 39mm…

Of een witte black bay pro…

3 likes

Al het design doe ik zelf. De productie ervan moet ik allemaal uitbesteden. Geschikte partners vinden kost tijd en was echt een uitdaging.
De kast is net klaar en die heb ik nu als prototype om de pols. Het is wel heel gaaf om het nu in handen te hebben en te ervaren dat de specs echt comfortabel zijn. Ik was hier al jaren naar op zoek, maar nooit iets gevonden dat 100% klopte.

Het vinden van een geschikt uurwerk was ook wel een dingetje. Naar verwachting wordt die eind Q3 geleverd. Wijzers worden na de zomervakantie gemaakt. Met betrekking tot productie van de wijzerplaat ben ik nog in gesprek. Het meeste van de productie is in Zwitserland en die houden nu ook vakantie :parasol_on_ground:

Ga ik zeker doen, want het is de bedoeling dat het niet een horloge voor mij alleen wordt, maar wellicht ook in productie gaat.
Maar daar is het nu te vroeg voor. Zodra er meer onderdelen gereed zijn zal ik daarvan zeker foto’s plaatsen.

19 likes

Gaaf! Ben erg benieuwd naar je project! Succes :+1:

1 like

Dank je!

1 like

Dibs op 1 van de eerste run!:crazy_face::+1:

2 likes

Mooi. Goed te weten :smiley:

2 likes

Wat gaaf Paul! Ik had er nog niet eerder over gelezen. Eerste foto ziet er al veelbelovend uit.

Natuurlijk nog erg voorbarig… maar wie weet dat dit een HFLE kan worden. :sweat_smile:

1 like

:ok_hand:t3:

1 like

Gave eerste teaser. Ik ben erg benieuwd!

image

1 like

Zou leuk zijn. Maar met alleen het uurwerk dat erin komt overschrijd je al het budget :sweat_smile:

7 likes

Wat gaat het kosten (ongeveer)?

Regels aanpassen of selectere oplage …

1 like

Wat mij leuk lijkt is een Grönefeld One Hertz Grönograph Foudroyante 36.000 bph. Met een verspringende chronosecondenwijzer en een foudroyante die de tienden nauwkeurig aangeeft.

1 like

Ik zou wel een Rolex Pepsi willen hebben die acuut onzichtbaar wordt zodra iemand met verkeerde intenties er naar kijkt.

6 likes