Bestaat al.
Op dit moment is daar weinig over te zeggen, omdat het nog om een aantal prototypes gaat en dan zijn de kosten erg hoog. Denk maar aan speciale tools en mallen die gemaakt moeten worden voor bijvoorbeeld de wijzers. Geen enkel onderdeel komt zo uit een laatje.
Ja precies dan moet je ook weten welke oplage je gaat maken, ik snap 'm.
Leuk om te volgen
Volgens mij zou de Omega Aqua Terra lijn beter zijn zonder geïntegreerde lugs. Geldt eigenlijk voor alle horloges met geïntegreerde lugs, alleen de Oris Aquis is echt geslaagd.
Een ander idee, in de categorie kleine variaties, is de Longines Spirit Zulu Time met zwarte wijzerplaat maar dan met blauwe lunette en een iets duidelijkere GMT wijzer. Of de zwart-groene variant maar dan zonder de goudkleurige wijzers. Met andere woorden, de zwarte Zulu Time met een beetje kleur maar niet teveel.
Iets anders wat ik mis is schappelijk of in ieder geval bereikbaar geprijsde opties met weeknummercomplicatie. Als ik zoek vind ik een Sinn (6052) maar die is echt heel lelijk en ook niet echt betaalbaar en een Patek (5212A) maar die is erg ver boven budget. Oris had een mooi uurwerk met weeknummer maar die lijkt wegbezuinigd.
Best wat dingen die ik nog wel zou willen zien
Omega Seamaster 300 Big Triangle remake
Blancpain 50 fathoms oude versie 40mm zonder merk op de kast non limited
Titanium sub Rolex (komt er wel gok ik)
Tudor Pelagos 39/40 met de 3d dial van de grote maar ZONDER de sunburst van de huidige 39 + de springloaded bracelet van de grote
Mooi dunne basic IWC pilot rond de 40
Mooie dunne GS met de nieuwe 5D spring drive
Mooie dunne/kleine GS spring drive diver ipv een 45mm tank
Remake van de Heuer 1550 SG Bundeswehr flyback chrono
Een Zenith waar ik verliefd op kan worden met een el primero movement. Nog niet een gevonden helaas. Veel van de fonts op de oudere zien er net niet lekker uit voor mij
Nieuwe Rolex Milgauss / ‘wetenschapper engineer’ toolwatch met veel nieuwe technologie ipv alleen een soft iron cage (is outdated inmiddels)
Nieuwe Grand Seiko’s met de kast van de Sport collectie SBGV245
Fortis Stratoliner die niet 10 cm dik is (ik weet dat het precies hoort bij de overengineered tank achtigheid van dit horloge: maar mag fantaseren van de original poster!)
Speedy Tue III
Speedy met een hyper innovatieve subtiele power reserve. Canonisch een handopwinder, relevante complicatie.
Stone dial Rolex 1908 (bloodstone s.v.p.)
En als laatste:
Een time and tide boutique waar alle microbands zich kunnen uitstallen in Rotterdam
Wat meer budget bekeken, Waarom Seiko de SNK803/805/807 niet heeft uitgerust met een pakking zodat die geleverd kan worden met 5/10ATM.
Het uiterlijk heb je al, klein formaat, automaat, een voor het geld geweldige strap… Had er 5 euro aan productiekosten bovenop gedaan, 40 euro in de prijs en je had een geweldige instap fieldwatch van Seiko.
+1
Veel meer heb je niet nodig, scheelt ook in de montage, onderhoud, garantie etc.
Gave ambities Paul! Ben heel benieuwd. Het klinkt in ieder geval als iets waar ik interesse in zou kunnen hebben.
Ik zie net je Instagram post. Eens even verder lezen hier op het forum
Wow klinkt te gek, ben erg benieuwd
Dit is slechts een triple date moonphase. Jij bedoelt een Valjoux 72C of 88. Een Killy is wel de enige Rolex die ik ambieer…
Ik had het nog niet gezegd geloof ik maar ik vind deze kast al fantastisch.
Breguet numerals is niet mijn smaak maar dat hoeft ook niet
Ik ben benieuwd! Nog steeds een hoop variatie mogelijk met deze lijst aan gewenste details
Omg shes so sexy…ja plaatje was meer sfeerimpressie en eerder gemaakt filmpje