Welk horlogemerk kwalitatief goed?

Poh, me dunkt dat je nogal wat advies hebt gehad (en in de wind geslagen :rofl:).

Verder: oude of nieuwe modellen, ik denk allemaal niet zo relevant. Kies wat je mooi vindt. Je weet nu welke merken bang for buck geven. Kies of je iets meer werk wilt met een mechanisch horloge (kijkt wel fijner dan quartz en eventueel makkelijker te verkopen.) of neem een quartz.

Een timex marlin misschien? Zelf geen ervaring met het horloge maar ziet er zo op de website erg goed uit!

Veel succes met Seiko 5jes. JE komt voor de SNKL bijvoorbeeld per definitie op internet terecht.

Daar staat tegenover dat als er iets mee is je direct of via de Seiko dealer met Seiko Nederland kan schakelen.

In het geval van Seiko, Orient en Citizen loop je dus geen risico: Ten eerste zijn ze allemaal verbazingwekkend goed van kwaliteit voor weinig geld, ten tweede hebben ze gewoon een dealernetwerk in Nederland, en ten derde kun je met het merk zelf communiceren.

Even een plaatje van de Orient Bambino:

Die kun je via Seriouswatches.com scoren.

Daar kun je overigens ook voor 400 Euro dit kopen:

De Junghans Form A quartz. Met saffierglas, goed quartz uurwerk en het eigen Junghans ontwerp. Dit is uiteindelijk waar Daniel Wellington op gebaseerd is.

Of je gaat naar Amazon.de en slingert de witte-wijzerplaat-filter aan.

BI5000-01A – 73 Euro.

AW1231-07A – 99 Euro.

SGEG93P1 - 150 Euro

BM7460-88H - 115 Euro

SGEH83P1 - 96 Euro

Etc etc etc. Amazon is je vriend.

7 likes

Mooi ding voor een nog mooier prijsje!

1 like

Ja inderdaad mooi!!

Wellicht nog een waarschuwing: mocht je toevallig op wish.com terecht komen, bestel daar niet de deal van je leven. Een Seiko voor 1/5 van de prijs bestaat namelijk niet.

Sowieso geldt (ook) voor internet: als iets te mooi lijkt om waar te zijn,dan is het dat vaak ook.

1 like

Dat is de reden dat ik ook liever via de officiële site, of een juwelier koop. Liever dat ik geld besteed aan iets dat ook daadwerkelijk komt, met garantie, dan dat ik voor de helft van het geld iets misschien wel of niet krijg…

Antwoord is ja. Als toevoeging zou ik Casio willen adviseren.

Als je toch voor quartz gaat. Neem dan ook een leuke digitale Casio.

Zelf ook laatst eentje gekocht voor €50,- gewoon leuk om af te wisselen met je “nette” andere horloge in het weekend bijvoorbeeld.

1 like

Er zijn genoeg betrouwbare en goede webshops hoor… in Nederland.

Mensen hier hebben als hobby horloges kopen. Ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat men de betrouwbare adressen weet. :smile:

Ja, ik ben zelf dan weer niet zo’n fan van een digitaal horloge. Maar ieder zijn voorkeur!

Ja dat geloof ik graag! Ik denk ook zeker als je een horloge ‘regelmatig’ koopt, dat je weet wat betrouwbaar is en wat niet. Voor mij, mijn eerste horloge, ben ik toch wat voorzichtig op het gebied van online horloge sites

Hebben mensen bepaalde betrouwbare sites? Dan kan ik daar ook even op kijken!

Voor Seiko kan ik zelf Gerrit Nanne van Best Time aanraden.

Monsterwatches is ook een bekende maar heb daar al jaren niet meer gekocht en van wat ik zo hoor kan levering soms lang dure.

Beide heren zitten in Nederland. Er zullen vast andere leden met nog meer adressen komen.

1 like

Ik heb er een, maar dat ding zit nog slechter in elkaar dan de gemiddelde mikado stapel.

Ik ga binnenkort voor de derde keer de wijzers en de hourmarkers weer op hun plaats laten zetten.

2 likes

Proest!

1 like

Ik zou zelf kijken voor een Seiko SPRD55k1, is wel iets duurder, maar kan eventueel ook tweedehans.

SeriousWatches is reeds genoemd, maar benadruk het graag: Een zeer goede webwinkel die ondanks de internationale naam gewoon in Nederland gevestigd is, Friesland om iets preciezer te zijn. Ik heb echt uitstekende ervaringen met deze winkel. Ik zie Orient regelmatig voorbij komen in dit topic, die heeft Seriouswatches vrij veel, maar ook diverse andere merken, van betaalbaar tot vrij duur (zeg rond de 1500-2000 euro).

Qua merk is Orient denk ik een heel goede suggestie. Sowieso zou ik aanbevelen een echt (Japans) horlogemerk te kopen en niet Fossil, Skagen, Hugo Boss en dat soort modemerken. Daniel Wellington sowieso met een grote boog omheen gaan, maar dat is al duidelijk uitgelegd een paar posts terug. Swatch is natuurlijk een heel bekende, kwalitatief wat minder maar qua originaliteit en autenticiteit eigenlijk op eenzame hoogte zou je kunnen zeggen. Bijvoorbeeld met de Sistem51 modellen, deze zijn mechanisch:
https://shop.swatch.com/nl_nl/collections/sistem51-automatic-c111.html

Zelf heb ik ook een paar Swatch horloges waaronder een Sistem51. De eerlijkheid gebiedt me echter te zeggen dat ik ze niet teveel draag mede omdat ze snel krassen. Dus voor een goed horloge voor alledag zou ik me richten op de reeds genoemde Japanners.

2 likes

Mijn hemel, wat een mooie overdaad aan goeie suggesties. Mijn advies: kijk even op de websites van juweliers in je omgeving, vaak staan daar wel wat afgeprijsde modellen (als je per se geen ‘full price’ wil betalen) en ga dan een kijkje nemen, passen en wellicht de knoop doorhakken. Dat is veel leuker dan op de post moeten wachten (vind ik).

Het kopen van een nieuw horloge is enkel het uitstellen van de koop van de volgende :wink:

1 like

Ik denk dat ik dat ga doen. Ik houd de websites van plaatselijke juweliers al geruime tijd in de gaten! Ik moet wel zeggen dat veel juweliers een webshop hebben met links naar de websites van bijv. Seiko en Citizen…

1 like