Welke dure duikert?

Zou overduidelijk voor de godfather of all dive watches gaan, namelijk de Blancpain Fifty Fathoms Bathyscape. De Glashutte is mooi maar heeft niks bijgedragen aan de ontwikkeling van ‘het duik horloge’ in de jaren 50. Blancpain, Rolex, Doxa en Omega waren de pioniers. De glashutte is mooi maar is eigenlijk een overpriced Seiko 62mas hommage…

2 likes

Blancpain is vloeken in de kerk voor velen met de datum positie. GO vind ik persoonlijk de cijfers veeeuuulste groot :face_with_raised_eyebrow:
Heb meerdere mensen al dingen zien schrijven, maar er is veel te koop op t gebied van duikers

1 like

De mooiste staat er nog niet tussen zie ik:

6 likes

goeie smaak :innocent:

1 like

Glashütte heeft net een two-tone van de SeaQ 39,5mm gelanceerd, dat is wel mooi hoor!

image

Maar ik had 'm denk ik liever in de grijze variant gehad net als de 43mm versie.

1 like

Vind de cijfers wel aan de grote kant bij deze modellen. Ziet er verder wel fraai uit

Ja ze hebben het ontwerp heel dicht bij het origineel gehouden van de Spezimatic:

Maar ik denk ook dat die op den duur wel gaan vervelen.

Heb een maandje geleden ook voor dezelfde keuze gestaan. Wilde ook perse geen Rolex. Uiteindelijk voor een Panerai 973 gegaan. Vond het design gewoon toffer dan de rest van de duikers in die prijscategorie.

17 likes

Prachtig …kan niet anders zeggen…

1 like

@whisky is een Tudor BB58 blue geen optie? Segmentje lager maar qua specs en bouwkwaliteit zal je weinig tekort komen.

Zelf vind ik die mooier dan de Blancpain (datumpositie en rode) en de GO (bandaanzet).

Benieuwd wat het wordt!

1 like

Yup. En da’s nog los van het feit dat de GO een übercoole wijzerplaat heeft, een de kast zo heerlijk op en 62mas lijkt. Hulde.

De Blancpain, veel cleaner wijzerplaat.

Ook fraai: Tudor Black Bay Fifty-Eight. Eventueel in 18K met de groene wijzerplaat.

Volkoren brood is het gezondst, maar wit brood het lekkerst :wink:

9 likes

Echt niet :sweat_smile:

1 like

Dit wit brood wel :slight_smile:

Deze twee Seiko reissues zijn ook vrijwel Grand Seiko waardig afgewerkt. Ik heb de sla033 op de foto recent van @MannetjeMar overgenomen, en heb toen ook de andere reissue om zijn pols gezien. Hij wil ook een Blancpain, maar ik snap nog niet waarom je 8-10k voor zo’n Blancpain of een GO uit zou geven als je voor de helft deze naar mijn idee veel mooiere Seiko reissues hebt, met deze afwerking.

Bij het uitbrengen werden ze verguisd omdat ze te hoog geprijsd zouden zijn. Maar kijk naar de horloges die Seiko sindsdien in deze stijl heeft uitgebracht en dan zie je dat al die horloges het niet halen bij de afwerking van deze reissues.

De eerdere sla017 62mas reissue kostte nieuw meen ik 3500 euro. Daar kun je hem nu niet meer 2ehands voor krijgen op chrono. Die zijn gewild.

De sla037 is gelijksoortig als de sla017 meen ik, maar met een blauwe tint. Prachtig.

Je zou van Grand Seiko de SBGA229 of 231 kunnen overwegen, ook geweldige duikers. Maar die vallen in mijn beleving nog wat groter dan deze twee reissues. Ookal is de sla033 officieel 45mm, ik kan hem hebben, terwijl ik de sbga229 van 44mm iets te groot vond staan.

4 likes

De SLA037 is qua kleurstelling gelijk aan mijn SLA043… met dien verstande dat in de 037 een hi-beat uurwerk zit en er een tropic blauwe band op zit waarbij de 043 twee waffle straps zitten. Een zwarte en blauwe.

De SLA017 heeft het 8L35 uurwerk…

2 likes

Ben je van plan er ook mee te gaan duiken of gaat het je alleen om de looks?
Een hogere klasse duiker is de Citizen Promaster 1000m.

6 likes

Die iwc :heart_eyes::heart_eyes:

Is zeker een optie maar niet voor nu.

Heb de zwarte bb58 gehad en verkocht om de lange te funden. Ik sluit niet uit dat die er nog eens bij komt en dan de blauwe uitvoering :slight_smile: