Welke grail watch kiezen jullie? (+-10k)

Goed idee! Zonder de Speedmaster. Geef dat geld toch niet uit aan meuk man.

2 likes

Vandaag deze

11 likes

Prachtig! :open_mouth: Zeker een grail! Panomaticlunar is een geweldig model van Glushutte!

Tja, planetarium is ook mooi, maar zat ook een Glashutte uurwerk in :wink:

Maar zo een plaatje vraagt ook om een foto van achterkant? :angel:

Leuk ja, de Explorer II in wit, moet wel op je groeien denk ik.

En geen Seamaster in blauw met golfjes? :thinking:

Die is wel heel gaaf! Prima keuze

Ja, ik heb zelf ook die twijfel gehad! Symmetrie is prachtig bij de 114060, maar de loep en datum op 116610 is ook niet mis…

Omdat ik niet vaak zefde horloge draag ben ik voor 114060 gegaan: makkelijker op de juiste tijd te zetten :smile:

Erg leuk ja, de day-date doet het goed in dit lijstje! Maar vraag blijft, welke dan in witgoud? :wink:

Is dit de 36 mm?

Voor mij is dit momenteel de ultieme droom/grail; een A.Lange & Sohne Langematik Sax-O-Mat. Subtiel (37mm), witgoud, meesterlijk uurwerk, geweldig merk. Absoluut geen massa productie Rolex/Omega/IWC met een dikke marketing premium voor mij als ik dit soort bedragen zou mogen besteden :slight_smile:

13 likes

Voor 10.000 euro zou ik waarschijnlijk voor een Calatrava gaan. Prachtig understated en niet in your face.

4 likes

Die is ook wel heel bijzonder. De wijzerplaat heeft iets wat ik ook vaak bij Credor zie, maar die zijn vaak wel héél understated. Wat ik dan zou kiezen tussen die twee? Goeie vraag, het heeft allebei wel iets.

1 like

Zo’n Eichi is trouwens wel een heel stuk duurder dan zo’n standaard Patek Calatrava :wink:

1 like

Prijs kijk ik niet naar. :sunglasses:

1 like

Ben snel tevreden. Moet 2e hands net lukken iets boven de 10k.

8 likes

Ik zal wel een echte Nautilus willen. Hopelijk is die van mij echt, maar daar komt de rest wel over een paar weken achter, wanneer het uittreksel van Patek binnen rolt. Maak ik gelijk duidelijk hier wie je vooral niet moet geloven.

WORDT ZEKER VERVOLGD! :smirk: :wink:

8 likes

Deze


Of deze

Edit: deze ook

Waarom zou je wel de 5164 willen hebben en niet de 5167? Heb ze afgelopen week beide om gehad. Vind het nog steeds een lastige keuze. Best groot prijs verschil!

Nouja dat. Prijsverschil is te groot. Maar ik vind de GMT wat dikker ( door de buttons aan de linkerkant ). Vaak zijn de simpele complicaties op de foto wel mooi. Zo niet het mooist. Maar om de pols soms wat saai.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/d/a/0/da02ec5c5996cca85799c91b3ab2cc65914b9708_1_505x500.jpg

Deze kan ik wel regelen voor je voor 5k hoor @coenfranken
Koopje!

PB maar voor de bankgegevens.

1 like

Ik ga er nog even over nadenken.
De 5712 is mooi, maar vind ik persoonlijk meer een klok voor als ik wat ouder/ 40+ ben. Dus die valt af.

2 likes