Welke horloges gaan uit jouw collectie in 2021

Ik wil gewoon een groen bolletje zien. Beetje mijn ego strelen.

5 likes

5 likes

Ga morgen even wisselen. Nieuwe LV voor deze, kun je nagaan.

Jullie schuld met al die plaatjes.

1 like

Haha, absoluut.

Maar die SBGV005 doet er niet voor onder.

Wanneer de kringloopwinkel hier eindelijk weer veilig is, breng ik mijn collectietje SKMEI’s daarheen. Ooit gekocht om te kijken of ze even leuk waren als Casio retrodigitaaltjes. Niet dus :smiley:

Voorts vind ik mijn G-Shock “Black and red heritage” bij nader inzien toch niet (fl/kl)-eurig genoeg. Mooi op foto, maar ik had meer “effect” verwacht van de two tone strap.

('t is de vierkante)
https://www.g-central.com/g-shock-black-and-red-hr-series/

Tenslotte gaat ook m’n Made in Japan SKZ207 vroeg of laat nieuwe horizonten moeten opzoeken. PrĂĄchtig zomers op een witte NATO, maar véél te groot voor mij. Tenzij oversize weer fashionable wordt, natuurlijk.

Zo eentje dus:
https://www.creationwatches.com/products/sv/seiko-automatic-sports-89/seiko-5-automatic-map-meter-skz207k1-skz207k-skz207-821.html

Met de G-Shock en de Atlas/Land Shark kan ik wschl. wel iemand uit de familie- of vriendenkring blij maken (wanneer dat weer mag en kan).
Horloges verkopen doe ik eigenlijk niet. Te veel rompslomp.

1 like

Leuk man zo’n dikkerdje met een band die niet goed aansluit op kast waar je heel veel geld voor moet betalen :white_check_mark:

Alvast gefeliciteerd met je NA :sweat_smile:

2 likes

Hou de Citizen maar. 3xSeiko -GrandSeiko -GS is simpelweg teveel.

2 likes

Even wisselen bij de kluis. Heb de SD4K al sinds 2014.

Wordt een emotioneel weerzien, drie jaar niet omgehad.

1 like

Sterk argument! :slight_smile:

Klopt, maar voor dat budget niks mooiers. Dat is wel zeker! :wink:

2 likes

Of juist niets mee hebt. Hele ding doet t m niet voor mij.
:man_shrugging: . Papieren plaat

Deze:

6 likes

Als je die chronomaster kwijt wil dan hoor ik het graag !

2 likes

Er zullen nog wel wat Sovjethorloges ge- en verkocht worden.

Van de andere horloges in de collectie zullen er wel één of twee weg mogen mits ik er wat anders voor terug vind.

Ik heb nog wel een paar wensen, maar volgens mij herkent iedere liefhebber dat wel, je moet net tegen dĂ t horloge in de juiste staat aanlopen.
Wakmann Triple Date Chrono, Vintage Oris Chronoris, 90’s Chronomat bv een Frecce Tricolori of Blackbird, Omega Speedmaster Mk. 40

En dan deze eruit

Iaxa née Rotary Aquaplunge
afbeelding

Tissot PR516 Lemania Chronograaf

2 likes

Leuk gedaan, zelf ingekleurd? :rofl:

Yep, i know! Maar om de een of andere reden krijgt ie gewoon geen polstijd.
Dan kan ie beter naar een andere liefhebber!

Huh? Ik snap je humor niet denk ik

1 like

Interessante move!

Wat gaf voor jou de doorslag om dit te gaan doen? Geen zin om steeds horloge goed te zetten als je het uit de kist pakt? Of een andere reden?

Ik vraag dit omdat ik juist veel mensen het precies andersom zie doen en sommige zijn dan ook wat laagdunkend over Quartz versies (voor de goede orde: ten onrechte wat mij betreft
)

1 like

Ik ga lekker helemaal niks verkopen, maar ik ben wel zeer geïnteresseerd in vintage, Rolex en aanverwante dure meuk. Budget is ongeveer 150 euro, pb’s van harte welkom! Bij meerdere geïntesseerden worden de fondsen onder de mededingers verdeeld dus wees er snel bij! Op = op!

1 like

Klopt volledig.
Klinkt zeer lui maar het houd me 's morgens gewoon tegen om een andere horloge te nemen uit de doos. Ik betrap me hier vaak op en het is zonde om al dat moois gewoon te laten liggen.
Dus inderdaad gemakzucht.

Uiteraard is een mechanische of een automatische horloge knapper qua techniek. Maar, en nu komt een gewaagde uitspraak, voor het budget dat ik maar kan besteden zijn het toch ook “maar” bandwerk-automaten

3 likes