Met welke wil je het vergelijken? Je vraagt welke kwaliteit je mag verwachten…Ik zou denken topkwaliteit maar om een voorbeeld te geven, ik heb horloges van middenmooters die niks onderdoen aan kwaliteit van mijn duurdere. De verschillen in prijzen zitten een beetje in kwaliteit maar voor het meeste in marketing vd merken. Mijn gedachte hierover…
Die mark 15 band is echt geweldig. Dat zou mijn keuze zijn voor een field/flieger watch. Goed alternatief voor een Explorer
Ja echt alles was fijn aan dat horloge. Dun, 38mm, prachtige band die echt om je pols vormt, nauwkeurig high grade ETA uurwerk gedecoreerd volgens de IWC specificaties (dus zo’n gilt kleurtje) etc. Ik heb er drie gehad maar daarna was ik er echt klaar mee haha.
Tsja wat is duur?
Ruim 1200 euro om een horloge met een beetje condens waterdicht te laten maken b.v. Bij S&C
maar hier zaten toch zeker ook vervanging van onderdelen bij die niet standaard tot het normale onderhoud behoren?
een TH Carrera Cal 360 was € 850 met nog los € 136 voor de wijzers. Optioneel had ik ook saffierglas en kroon + pushers kunnen doen maar dan werd het € 2100.
Mijn beperkte ervaring met Iwc is tot nu toe goed. Heb er twee gehad waarvan de LPP voorlopig een blijvertje is. Vergeleken met de andere merken die ik heb gehad vind ik ze niet minder wat afwerking betreft. Prijs/kwaliteit verhouding is een ander verhaal.
Plaatjes voor de sfeer
Sinds enige tijd 3 IWC’s in bezit en ik ben er erg tevreden over. Alle drie bij @SuperC gekocht dus in erg mooie staat. Nog geen ervaring met service, mocht het nodig zijn dan gaan ze naar @Horloge24.
Gaandeweg krijg je voorkeur voor een bepaald merk, bij mij is dat IWC😁
Ik vind de 8 jaar garantie op mijn IWC toch ook wel wat zeggen.
Als de kwaliteit niet goed zou zijn, zouden ze dit niet doen lijkt me?
Na zo’n heel topic kies je een flieger met sunburst wijzerplaat , hoogglans kast en deels hoogglans band
Ik zou ipv druk maken over de kwaliteit je eerder druk maken over je keuze
Als het blijkbaar zo’n stap voor je is , vind ik persoonlijk dat deze uitvoering een matte wijzerplaat en matte kast zou moeten hebben
Verder wel een mooi model, bij twijfel kun je ook nog bij timefactors kijken … wordt de laatst jaren wat over gezeken maar de speedbird beviel me altijd goed.
Dat doen meer Richemont merken tegenwoordig.
Normaal gesproken gaat er weinig kapot in een horloge en onderhoud zal er niet onder vallen, sterker nog je zal je waterdichtheid regelmatig moeten laten checken bij IWC om recht te houden op garantie.
Komt volgens mij nog bij dat je die 8 jaar krijgt als je je registreert via IWC en daar is het ze om te doen.
Ze willen jouw gegevens zodat ze, als ze afscheid gaan nemen van AD’s , een database hebben met alle IWC dragers en dus potentiële nieuwe IWC kopers.
Ik ben het met je eens dat er inderdaad weinig kapot kan gaan. Gelijktijdig zet dat de kwaliteitseisen en controles ook meer op scherp tijdens het productieproces. Eigenlijk is het mij daar meer om te doen dan het idee dat je in de toekomst garantie moet claimen.
En ja voor wat betreft je “gegevens”. Dat is minder, gelijktijdig sta je in een triljoen triljard databases van leveranciers en andere online bedrijven. Dan maakt IWC als eentje extra mij persoonlijk ook niet meer zoveel uit. Overigens zou ik nooit nieuw een IWC bij een AD of IWC zelf kopen voor listprijs.
Ik begrijp dat volledig🥰
Natuurlijk staat een Blancpain Fifty Fathoms als loterij horloge bovenaan.
Maar voor normale budgetten in het hogere segment kun je toch wel heel goed bij IWC terecht.
2 herinneringen aan IWC…van natuurlijk velen…
De eerste was rond 2007. Tijdens een bruiloft vielen me de mooiste horloges op. Ik viel ‘gelukkig’ niet uit de toon met mijn Daytona . Eén gast had de Portugese chrono om. Ik bleef er naar kijken. Wat een magneet
De 2de betreft een verhuizing uit een bedrijfsruimte. De buurman van verderop moest er ook uit en tijdens het elkaar helpen die dag viel me al vroeg zijn IWC Flieger chronograph op. Ook deze keer bleef ik er maar naar kijken. In mijn gedachten begreep ik maar niet hoe zo’n eenvoudig en strak ontwerp zo ontzettend krachtig kan zijn. Zoals eerder al gezegd in dit draadje, het moet dan toch ook met de afwerking te maken hebben.
Pure emotie dus van mijn kant maar de dag dat ik budget heb voor de Flieger chronograph zal mij hoogstwaarschijnlijk wel gelukkig stemmen. De kwaliteit kan ik dan pas persoonlijk beoordelen.
En een chronometer graad uurwerk nog aangepast door IWC doet voor mij zeker niet onder voor een inhouse uurwerk van de eerste generaties.
A proposito, spreek ik een makelaar uit mijn vriendengroep die even verschrikkelijk afgaf op het merk met de kroon. Zijn neef heeft er een aantal en hij vind er niet één mooi, alles lijkt op elkaar zijn zijn woorden. Ik zie dat anders maar vervolgens blijkt hij 3 IWC horloges te hebben. Nou genoeg gespreksstof die avond
Held!
Wie betaalt dat nou? Gewoon in de prullenbak ermee.
Ik
Maar het geneuzel bij zo n “shop” , prijs bleek ook nog onderhandelbaar , er 300 euro vanaf gel*&^
Schaap & Citroen zijn oplichters. Vroegen bij een two tone Datejust van mijn grootmoeder 2700 euro en dat bleek bij een certified Rolex horlogemaker 500 euro te zijn (zonder opmaak). Altijd gedonder daar.
Mag u dat zeggen?
Met een korreltje zout wel
Iedereen snapt wel dat dit geen normale prijzen meer zijn. Ik dacht dat het een uitzondering was maar ze vragen dus bij iedereen veel te hoge serviceprijzen. Maar goed, vrije markt dus wie ben ik om daar kritiek op te hebben. Take it or leave it
Zijn er buiten S/C en Gassan Certified Rolex horlogemakers/ ateliers ?
Volgens mij niet.