Welke merken komen er bij jou niet in?

Het is geen harde grens want ik weet dat een GS in quartz nieuw zo rond de 2k overde toonbank gaat. En 2ehands wel daaronder.
Dat is ook een mind-setting die langzaam meer vorm begint te krijgen.

1 like

Da’s gevaarlijk, die ontwikkeling. Op die manier ben ik in een jaar aan een Nomos en een Mühle gekomen, en nog een voor moeders de vrouw. Dat is serieuze doekoe voor horloges.

Kortom: Kijk uit. :slight_smile:

1 like

Een levensgevaarlijke valkuil waar je met open ogen intuint ben ik bang…
Mijjn OCD schrijft echter voor dat als er veel geld wordt uitgegeven aan een horloge het in ieder geval kwalitatief uit moet steken en qua precisie het topje van de ijsberg moet zijn. GS quartz of Citizen Chronomaster dus, long time grails. Geen dure mechanische uurwerken die toch onvoorspelbaar kunnen afwijken.

1 like

Wel eens in het echt gezien?

Zo ging ik laatst helemaal overstag voor een Luminor Panerai omdat die
in het echt veel mooier is dan op welk plaatje dan ook.
Zit ook perfect om de pols.
Dat had ik ook met de AP RO chrono, gewoon prachtig en bij lange na
niet zo chunky als ze op foto’s overkomen.

Kortom je kan onmogelijk oordelen aan de hand van plaatjes alleen :wink:

1 like

Merken die er bij mij niet inkomen zijn:
Hublot, Richard Mille, Nomos, Maurice Lacroix, Baume et Mercier, Ebel, Bvlgari, Franck Muller, U-Boat, Rado, Raymond Weil, Roger Dubuis,
Bell & Ross, Louis Erard, Carl F. Bucherer, Bremont, Graham, Eberhard

Daarnaast knip en plak Hommage merken zoals: Steinhart, Ginault, Invicta, Merkur, etc. Alle gebruikelijke mode merken en smartwatches.

1 like

Ik ben in de fabriek/het museum geweest en er was verdomd weinig van AP wat ik de moeite van het aangluren waard vond.

Niet mijn smaak.

Ik had in de fabriek van Roger Dubuis het Condottiere model in handen en een mooiere klassieke chronometer (vintage uurwerk!) ga je niet gauw vinden. 99% van hun merk spreekt me niet aan, maar dat ding, daar mag je me 's nachts voor wakker maken.

1 like

Ben ik één van de weinigen die niet direct een merk wil afschuiven?
Ik zou momenteel geen modemerken meer kopen… Maar wie weet wat gebeurt in de toekomst.

3 likes

Zelfs dit begrijp ik. Bij een juwelier in Italië had ik recent een automatische Armani met prachtig gewelfde lugs in handen.

Totaal modemerk, maar zó mooi gemaakt…

Was deze met krokoband:

2 likes

SEIKO…veel te veel slechte QC exemplaren gehad en ook in het duurdere segment…

Had ik ook met 2 Omega’s, nieuw. 1 kon 4 x terug omdat ie gewoon niet liep. De andere was mijn SMP die de eerste x in het water letterlijk volliep met water.

1 like

:scream::scream::scream:

Omega begint met die vele gelimiteerde versies ook steeds meer een mode merk te worden. Veel modellen worden door die gelimiteerde versies helemaal uitgemolken.

Ik ben al geen fan van de normale speedmaster bijvoorbeeld, maar die gelimiteerd versies zijn nog erger.

1 like

Volledig mee eens. Ik heb wat leuke modellen, maar de nieuwe lijn “mot ik niet”…

1 like

Dat kan en dat mag :+1:

Zijn ze niet bevallen toen je ze had?

5 likes

Heel veel merken komen er in de praktijk bij mij niet in, maar geen enkele niet uit principe of zo. Ik zie mezelf niet direct een Invicta kopen bijvoorbeeld, maar als ze met iets geweldigs komen, ga ik me daardoor niet laten tegenhouden.

Haha type foutje, aangepast😋

1 like

Fashion watches in 't algemeen. Niet omdat ik hen het licht in de ogen niet gun, maar omdat ik weiger 200 euro te betalen voor een Chinees quartzje van 6 euro.

Geen Chinese plakmerken en fashion. En Breitling. En Panerai met die belachelijk lelijke crown guard.