Welke merken komen er bij jou niet in?

Hublot Classic Fusion Skeleton Tourbillon Skull 45mm (505.UC.0170.VR.SKUL

€ 104.000,00
Hublot, hoe duurder hoe lelijker

1 like

alle Russische merken, daar begin ik niet aan.

image

:wink:

2 likes

Was dat niet Zenith? Met de El Primero?

1 like

Nee alsjeblieft niet zeg, dan kan ik m’n hele collectie gaan verkopen. :scream::scream::wink:

1 like

Hier is alles welkom. Het enige wat er niet in komt is wat voor mij onbetaalbaar is. Ik beleef net zoveel (en misschien nog wel meer) plezier aan een horloge van €350 als van een van 5k. En zelfs Invicta en MM draag ik zonder schaamte. Waarom ook niet?

3 likes

Ik kan niet zeggen dat er een bepaald merk is wat absoluut niet binnen mag bij mij.
Maar wel vind ik bedragen boven de 10k absurd voor een horloge.
Voor dat geld koop ik liever een paar hommages, heb ik veel meer en vaker plezier van.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

1 like

Mijn lichte afkeer van Seiko komt overigens niet door jou, jij zou me met je fraaie collectie nog wel eens kunnen verleiden om er een te kopen. :ok_hand:
Maar dat eindeloze gedweep hier met skx’en daar krijg ik wel eens een beetje de kriebels van. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Nou zijn die kleuren wel afschuwelijk maar ben ik Echt de enige die een Richard mille wel mooi vind? De vorm van de kast spreekt me enorm aan op de een of andere manier. Jammer dat ze zo duur zijn… Natuurlijk is er wel de Invicta d1 die er erg op lijkt en die heb ik ook even zitten overwegen :sweat_smile:

2 likes

Sinds ik de Haribo Starmix ‘85 Rolex Datejust 16013 van @handavinci heb gezien sluit ik geen enkel horloge merk meer uit.

4 likes

:joy:

2 likes

Precies.
Volgens mij was B&M een van de eerste die met een stalen sporthorloge op de markt kwam

Amstel en Bavaria :grin:

4 likes

:joy::joy:

1 like

Sommige (eigenlijk best wel veel) merken, hoewel ze soms mooie modellen maken zullen hier vermoedelijk nooit over de drempel komen omdat ze qua prijs/kwaliteit-verhouding op mijn wallet niet heel realistisch overkomen.Of gewoon foeilelijk zijn. Verder mode-merken, daar kijk ik niet eens naar.
Hublot, Breitling, Rolex, Omega, PP, AP JLC, IWC en uit deze reeks kan je zelf verder redeneren.
Er blijven wel wat grails in die niet heel prettige prijsklassen over (GS, iets uit Glashütte) maar je moet toch wat he :wink:

1 like

Het overduidelijke jat- en platk-werk laat ik even buiten beschouwing.

Audemars Piguet. Die hebben absoluut niets wat ik mooi vind. Invicta idem dito. En Cartier, helaas, gegeven de geschiedenis van het merk, hebben ze nog nooit een horloge gemaakt wat ik mooi vind. Hublot, Richard Mille, Hyt… Allemaal even verschrikkelijk.

Ulysse Nardin heeft erg lelijke horloges, maar de classic serie bevat een modelletje of twee wat ik heel OK vind. Zelfs TW Steel maakt een horloge wat ik niet aanstootgevend vind:

Kortom, het gaat mij niet om het merk, maar om het ontwerp en de specificaties. Als Invicta morgen een fantastich ontwerp uitbrengt met goede specs is het merk zeker geen reden om het te laten liggen.

5 likes

Iets uit Glashütte heb je voor 1000-1500 Euro al in de handjes als je Mühle overweegt.

Ik heb een aardige bak met klokjes inmiddels en daarvan is de duurste <€350. Ik heb een soort automatische bovengrens van ca. 500. Dan is iets dat 2 a 3x daaroverheen gaat niet echt voor de hand liggend.
Maar komen soms wel op het netvlies, dat dan weer wel.

Ik bedoel maar te zeggen dat Rolex (5000 en hoger), GS (automaten 4000 en hoger) niet per se het prijspunt van iets uit Glashütte vertegenwoordigt. Maar die bovengrens van 500, ja, je kunt hopen dat ze afschrijven. :slight_smile:

1 like