Welke merken komen er bij jou niet in?

Ja, ik heb er een paar vast gehad. En nee, m’n oordeel werd er niet anders van. Bagger ontwerp blijft bagger ontwerp.

1 like

Ben ik gedeeltelijk met je eens maar ze zijn een andere weg ingeslagen wat mijn inziens een vooruitgang is.

1 like

Ik vind persoonlijk de oude met Wings mooier :sunglasses::+1:

4 likes

Ik denk dat ik toch rolex moet noemen… krijg er geen klik mee.
Kan ze wel ENORM waarderen .

Panerai; nee daar snap ik echt totaal niks van.

2 likes

Nee. Dat was de eerste automatische chronograaf, ofschoon de juistheid van die claim discutabel is.

Zie Seiko 6138 en Cal. 11 van o.a. Heuer.

Heerlijk die mode- en plakmerken.
Graag een kast vol :grin:

Wat niet:
Casio G-Shock en alle andere plastic voorbrengsel.

Kopieën, die dingen heten kopieën…

2 likes

teveel merken om op te noemen, maar zeker niet:

Hublot
Invicta
U-Boat
Steinhart
Jacob & Co
Oozoo

Dat heb ik met oversized vrouwen in lingerie :joy::joy::joy:
Smaken verschillen nu eenmaal gelukkig maar in mijn ogen bestaat er niets wat een dergelijk persoon aantrekkelijker zou kunnen maken.

OT:
Hublot
Brietling
Richard Mille
En wat modemerken
Vast nog wel een aantal die ik niet ken

tumblr_mbefjxHb0q1qmt85zo1_500

Dat gaat er dus niet in komen

Longines wordt niet of zelden genoemd.
Maar mijn merk is het helaas niet

Modemerken, Panerai, Hublot, Richard Mille en vergeet wellicht een paar.

Horloges waar een ITALIC tekst wordt gebruikt op de wijzerplaat.

99% van alle Rolex, Panerai, Hublot omdat ze gewoon lelijk zijn - oja sorry , omdat ik ze niet mooi vind - ,NOMOS ( :triumph: die naam alleen al ) en het gekwijl op Hamilton snap ik ook niet helemaal. En Gshock.
Nou heb ik het geluk ( of pech ) dat ik heel weinig horloges de moeite waard vind om te kopen, dus er valt bij mij heeeeeeeeel veeeeeeeeel af.

Valt me wel op dat rolex, panerai en hublot het meest genoemd worden.

Oja Steinhart vergeten…top 5 :confounded:

1 like

Neeheeeee, want mijn hommages mag ik hier laten zien, en mijn kopieën niet heb ik geleerd op het forum. Dat doen we dus ook niet…

2 likes

Je moet ‘fake’ niet verwarren met een kopie. Een Steinhart is vaak een schaamteloze kopie, een Lolex die je op 't strand koopt is een fake, …die mag je hier niet laten zien! :wink:

Een hommage is een eerbetoon aan een ander model, vaak van hetzelfde merk. Bijvoorbeeld omdat 't zoveel jaar geleden is dat […] etc. die zijn dus vaak net zo duur als het model waarnaar verwezen wordt, zo niet duurder omdat ze vaak ook nog eens ltd. zijn.

Absoluut mee eens als ik dat zo zie.

Breitling is er een met wing
Ik vind het een achteruit gang

1 like

De nieuwe wijzerplaten van breitling zijn een stuk mooier en rustiger geworden. Wel jammer van het logo.

1 like

Seiko. Zal kwalitatief top zijn. Maar ze zeggen me niets

1 like