Mooi topic, toont maar weer eens hoe irrationeel een hobby kan zijn. Schoonheid, originaliteit, populariteit, prijs, status, land van herkomst, et cetera, et cetera.
Zelf zou ik onmogelijk een merk in z’n volledigheid af kunnen schrijven, tenzij het verbonden is aan onethische praktijken o.i.d. Ik heb merken waarvan ik de prijs strategie schandalig vind, merken waarmee ik weinig op heb vanwege het stereotype clientèle en merken waar ik het gros van het aanbod “zum kotzen” vind. Maar ik zou mezelf hierom nooit een mooi horloge misgunnen.
Ik kom uit de grafische wereld en daar noemen we het italic maar cursief mag ook hoor.
Er werd gevraagd wat komt er niet in. Nou dat dus
Is heel persoonlijk ik weet het.
Ik verwar niets. Check even hoeveel jaar ik hier rondhang…
Ik heb door dit forum juist de hommages ontdekt en leren waarderen zodat ik zelden meer neppers meer hoef te kopen.
Ik vind het allemaal prima. Jij je zin. Het boeit mij eerlijk gezegd niet zo. Ik heb de verschillende lezingen over hommage, nep, fake, kopie etc tigduizend keer voorbij zie komen. Het zal mij worst zijn…
Mijn horlogesmaak is de afgelopen jaren wel veranderd, en zal ook nog verder veranderen. Toch is inmiddels wel duidelijk dat de volgende categorien er nooit zullen komen;
Russische horloges van alle beschikbare merken komen er bij mij niet in !!!
U-boot, vreselijk!!
Alle horloges waar Romeinse cijfers op worden gebruikt;
Tja, ik vind het een mooi logo maar niet op alle modellen. Er zijn ook verschillende varianten maar zeg zelf; denk het “wapen” hier weg en dan hou je toch een vrij saai geheel over?
Fake horloges. (Neppers)
Horloges van kledingmerken, designer merken,
Zogenaamde beroemdheden die een eigen horlogelijn creëren of laten ontwerpen.
Beroemdheden gekoppeld aan een type horloge (Rolex Deepsea James Cameron)
Zogenaamde limited edition met een oplage van 3000+ van de traditionele merken.
Horlogemerken die gelijk 50% afschrijven zodra je de winkel uitloopt.