Welke merken komen er bij jou niet in?

Dat dus… En Tudor :speak_no_evil:

Op het moment vooral Tissot en Victorinox, maar er staan nog wel andere merken op het verlanglijstje, zoals Alpina en Christopher Ward.

2 likes

Breitling een plakmerk? Know your history😱

1 like

Plus 1

En Apple (smartwatches over het algemeen), Breitling (te druk), Casio en alle horloges met een datumloep.

Invicta :crazy_face:

Ah haaaa …
Duidelijk

1 like

Parnis, Marina Militaire, Merkur, Sinobi, Fossil, Hublot, TW Steel, Chanel, Gant, DKNY, MVMT, Daniel Wellington, Boss, Hilfiger, Rolex, Tudor, Swatch, U-Boat, Panerai, Invicta, Gucci, Michael Kors, Apple

En nog veel meer modetroep, plakkers en uiteraard replica’s.

Oke dan, dit merk sluit ik bij nader inzien uit.

image

3 likes

Ik wist dat 'ie zou komen door het in een adem met die andere merken te noemen…:laughing:
Geen plakmerk inderdaad, maar vanwege het esthetische kermisgehalte zal deze bij mij nooit in de collectie komen. Ik heb er gewoon niks mee.

1 like

Parnis & Alpha : bullshit copies
Invicta
Seiko duikers : vind er niks aan, en iedereen lijkt er wel ééntje te hebben. Andere Seiko’s geen problemen mee, vind ik zelfs leuk
Orient : degelijk maar een beetje saai
Hublot : hoe duur en lelijk kun je een horloge maken…
Alle Amerikaanse merken, Marathon, Hamilton, Bell & Ross, Bulova …all included : tja, ik ben nu éénmaal geen Amerika-fan, nooit geweest
Oh en nog een merk, dat ik nooit meer zal kopen : A.B Art : wat een hopeloos onding, je krijgt er zelfs geen nato door gewrongen…
Damasko : smakeloze vliegertjes (sorry boyz, ik weet dat er hier veel Damasko fans zijn)

1 like

Veel, maar zeker geen omega. Best mooi, maar geen enkel gevoel bij.

Dacht dat je het een keer had over een Oysterquartz :rofl:

Dus dat! :slight_smile:

Kun je deze stelling nader uitwerken?

Van origine Canadees enne “made in La Chaux de Fonds Switzerland”. Maar dat terzijde… wordt natuurlijk wel verkocht in Amerika net zoals Rolex trouwens. :wink:

Excuus !
Ik wil Marathon niet beledigen, als het Canadees is, OK. Maar hun design spreekt me niet echt aan.

1 like

Het is dat ik me er in verdiept heb, sinds ik TSAR heb… anders had ik ook niet geweten dat 't Canadees was hoor. :wink:

Marathon is a Swiss-turned-Canadian watch company that has been manufacturing and issuing military-spec watches to American and Canadian forces since 1941. One of the only watch companies in the world to hold a current contract with the U.S. Department of Defense, Marathon watches are popular with both military personnel and tool-watch enthusiasts alike.

Rolex komt er bij mij niet in, maar ik maak wel een uitzondering voor de volgende modellen:

Day-Date
Sky-Dweller
Datejust
Oyster Perpetual
Air-King
Cosmograph Daytona
Submariner
Sea-Dweller
GMT-Master
Yacht-Master
Explorer
Milgaus
Cellini

Deze zijn prachtig!

37 likes

Hahaha alle Rolexen dus welkom😋

2 likes

En waarom dan een hekel aan Patek, Rolex, en AP ?

onbereikbaarheid misschien ?

Zo heb ik als autoliefhebber een bloedhekel aan Bugatti, Pagani, Singer en vooral Ferrari :joy:

2 likes