Welke NA?

Deze is ook wel weer erg mooi ja. Dank voor de suggestie

Ik heb niet veel knowhow van het merk Ball, maar is dit een beetje een relevant en courant merk :eyes: doet verder niks af aan het horloge als je hem mooi vindt uiteraard

1 like

Ja :slight_smile:

Vooral op de engelse horlogefora zijn ze verzot op dit merk; hier (merkwaardig genoeg) een pak minder.
Hebben leuke designs en de afwerking schijnt ook top te zijn.

Hun USP is de lume:
https://shop.ballwatch.ch/en/luminosity

4 likes

Middels een pop-up wordt al 10% korting geboden op je (eerste?) bestelling. Deze staat voor € 1.500,- op deze website:

Verzending vanuit UK, doch:
ALLE ZENDINGEN WORDEN AFGELEVERD MET VOORUITBETAALDE INVOERRECHTEN EN BELASTINGEN OP ONZE REKENING. DIT BETEKENT DAT ER GEEN EXTRA BETALING VEREIST IS VOORDAT HET ARTIKEL WORDT GELEVERD AAN EU-KLANTEN EN DAT DE PRIJS DIE U OP DE WEBSITE ZIET, DE UITEINDELIJKE PRIJS IS VOOR HET GESELECTEERDE BEZORGLAND.

2 likes

Vanuit een neutraal oogpunt;
Als je op zoek bent naar een horloge vanwege

en daarvoor speciaal je budget oprekt naar 200%, is wellicht de Tissot Gentleman de beste optie in dit rijtje. Want

Maar als liefhebber van de VHP kan ik verder alleen maar zeggen

4 likes

De Tissot Gentleman Powermatic 80. Perfecte doe-vanalles-schrikt-nergens-van horloges, anti-magnetisch, met lume, en fatsoenlijk waterdicht, en een discreet en flexibel inzetbaar uiterlijk.

Waarom zou ik de andere niet kiezen? Ik vind de Conquest VHP ondanks het feit dat ik een groot quartz fan ben geen kandidaat. Zowel de bezel als de wijzerplaat komen lomp en gimmicky op my over. Dat zo’n lomp sporthorloge dan ook nog 50m WR is is natuurlijk een schande.

De tweede Tissot is minder flexibel. Het is echt een dress horloge, lume-loos, 50m WR, met roman numerals, dus gewoon minder breed inzetbaar, minder robuust. Voor erbij prima, maar als enige budget-klapper (naar boven toe) zou ik het nooit doen.

Gedoodverfd:

Foto van @WilSeiko. Mooie foto, overigens. :slight_smile:

Waarom zou ik liever deze kopen dan de Tissot?

• Het horloge is 39x47x11mm groot. De Tissot is met 40x48x11,5 net wat lomper, en ik merk dat ik 39mm toch echt fijner vind dragen dan 40. Mijn pols is 17,5cm.

• Het horloge heeft naast 100m WR, AR Coated glas, een onderscheidende wijzerplaat en fantastische lume ook DiaShield coating wat het extra hard maakt.

• Het horloge heeft geen sterke anti-magnetische eigenschappen zoals de Tissot, maar wel een uurwerk wat ook gewoon een 70 uurs gangreserve heeft. Punt voor de Tissot, maar ik vind hardheid van de kast belangrijker dan anti-magnetisme.

• Op de keper beschouwd ben ik niet van de PCL banden, en vind ik de 5piece van de Seiko gewoon mooier.

• Blauwe plaat, donker datumveld, ik vind het misschien mooier, ook al heeft m’n Grand Seiko blauwe plaat met licht datumveld. :slight_smile:

Coole optie. Chapeau. Mooi ding.

2 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Dank je wel voor je heldere uiteenzetting!

1 like

Ik zou voor de Longines gaan. Geen idee waarom maar dit merk fascineert me enorm. Schitterende horloges. En die TS laat zien vind ik de mooiste van de 3.

Als ik ooit een duurdere horloge ga kopen dan zeker weten een Longines.

1 like

Zou ook voor de Longnines gaan. Het is een quartz ,maar dat heeft ook voordelen vooral een VHP. Heeft het mooiste uiterlijk het horloge vind ik. Ben het er wel mee eens dat 50 meter waterdicht wel een minpunt is.

1 like

Ben het helemaal met je eens. Vind de Seiko kwalitatief gezien op alle punten mooier/beter dan de Tissot, op het uurwerk na.

Het uurwerk is met name minder consistent, zeker wanneer het even stil ligt. De mijne pakt als ik hem draag rond de +10 seconden per dag en zakt naar +18 bij het niet dragen. Gewoon in spec overigens en zeker geen probleem voor mij. De 70 uur powerreserve is wel weer heel relaxed. Het is een prima uurwerk.

Is natuurlijk ook luck of the draw.

1 like

Geen Seiko, bah. Longines maakt mooie en goede horloges in de prijsklasse!

Heb je al eens gekeken naar Halios? Redelijk bekend micro brand dat echt goede kwaliteit levert!

3 likes

De VHP vind ik de meest iconische van de drie. De Seiko is fraai maar ik kan er niet tegen als er een speciaal plekje voor de merknaam is gereserveerd “hier had uw merk kunnen staan”.

2 likes

Ja die is erg mooi, maar persoonlijk vind ik 38mm te klein voor/bij mij. Heb een Mondaine die ik hierdoor een stuk minder draag.

En waarom is Seiko bah?

2 likes

En deze? Net nieuw, is er één hier op het forum in het wit en is te bestellen in het blauw met stalen band. Afwerking ziet er goed uit en de kast is gehard.

2 likes

Naar deze heb ik ook gekeken en vind ik ontzettend mooi, maar (voor nu) heb ik 40 mm als ondergrens. Ik merk voor mijzelf dat ik 41 en 42 prettiger vind dragen. Maar…ik ga tzt lekker passen en wellicht dat ik dan hierop terugkom. Junghans blijf ik ook mooi vinden, maar daar geldt hetzelfde voor.

1 like

Deze is ook mooi , vind ik :sweat_smile: mooi merk , 42 mm , blauwe wijzerplaat, binnen budget :+1:t2: alleen wel quartz.

1 like

Shit, ja die is dus ook weer gaaf :see_no_evil:
En het lijstje is weer :heavy_plus_sign::one:

1 like

Sorry :innocent: