Welke Rolex ?

Ik zou voor de Explorer gaan. Zou zelf voor een zwarte wijzerplaat gaan. Die vind ik in combi met de oranje wijzer het meest spreken. Succes met kiezen

1 like

Als je graag nieuw kiest, dan ben je mogelijk erg gevoelig voor krasjes? Dan zou de Explorer 2 af moeten vallen; die bezel gaat veel sneller krassen. Keramisch is veel krasvaster.

Dan is de keuze simpel. Kies de Sub no date.

Geld “over”? Koop er dan een mooie dress watch bij. Nomos Tangomat bijvoorbeeld. Een stalen band is soms gewoon niet gepast imho…

1 like

Van deze 3 absoluut de Sub, en mocht je weer wat anders willen dan snel verkopen of inruilen.

Ik heb zelf niet zoveel met veel modellen van Rolex, maar persoonlijk vind ik de zwarte Milgauss geweldig mooi. Merk dat dat op de één of andere manier een model is wat niet of nauwelijks langskomt.

1 like

Als t voor levenslang is en iedere dag gedragen moet kunnen worden en low-key-niet-snobberig dan zou ik gaan voor een mooie nieuwe Datejust. Bij voorkeur de 116234 met Oyster: 100mtr waterdicht is genoeg om mee te zwemmen, datum (denk dat no date op lange termijn als enige horloge gaat irriteren),tijdlozer formaat en veelzijdiger kwa model (sportief gekleed tov sub wat een duiker is)

1 like

Explorer

1 like

Ben geen Rolex kenner of liefhebber, maar de explorer(geen idee welke versie) potverdikkie mooi ding! Ik zie hem hier wel eens langskomen en dan is het toch weer even genieten hoor. En dan zeker met witte wijzerplaat!

1 like

Submariner vind ik ook de mooiste, ik ben niet zo kapot van dat vergrootglas op de datumnotatie.

Succes!

1 like

Deze is hééééél mooi ja, bah bah

1 like

Vd 3 zou ik ondanks de opgepompte lugs, voor de sub gaan.

Mocht t grijs/occasion lukken, zou m’n voorkeur de seadweller hebben ivm de smallere lugs. Verder zou voor mij nog de nieuwe Explorer (1) het overwegen waard zijn door imho de betere/mooiere verhoudingen v wijzers, wijzerplaat, etc.

1 like

Je enige Rolex = Submariner.

2 likes

Als enige zou ik ook voor de Submariner gaan.
Ga je voor een sportiever en iets meer opvallend horloge dan zou ik voor een gebruikte Explorer gaan maar dan wel voor de 16570 of de crèmekleurige 16550.

1 like

vaak blijft het alleen niet bij de enige-)

Discussie gaat behoorlijk richting de gehele inhoud van het “Rolex only” topic :sweat_smile:

2 likes

Mooist vind ik de Submariner.

De andere modellen zijn mooi, maar zijn voor mij maar afgeleidde ontwerpen van de Sub

Als je op de mening van iedereen ingaat ,heb je de Rolex collectie compleet, in je bezit.
Tevens ben je dan je huis ,vrouw en kinderen ook kwijt.
Ik zou gewoon op je eigen oordeel en gevoel af gaan.

2 likes

De sub no date, lekker classic en simpel… 100% goede keus

2 likes

Ik draag nog het oude model,super tevreden mee!!

2 likes

Net opgehaald. Kan hem warm aanbevelen :wink:

7 likes

Bedankt voor al jullie reactie - zoveel mensen, zoveel smaken :thumbsup:

Het (luxe)probleem is dat alle modellen wel pro’s en contra’s hebben en ik van elk model wel iets kan vinden dat net iets minder is …

De Sub is een icoon en om die reden zou hij niet misstaan naast mijn Speedy & Navitimer.
Heb momenteel ook nog geen duiker in de collectie.
Nadeel is zijn maat (slechts 40mm) en de uitstekende pip op de bezel is wennen.

De Explorer II is heel verfrissend in wit en met 42mm al wat beter qua maat. Ook een beetje een underdog die je wat minder ziet … (wat ik niet als negatief beschouw)
Maar de bezel is mss krasgevoelig en mss wat minder een allrounder ?

De GMT-Master II tenslotte is met zijn zwart-blauwe bezel voor mij de klok die ik persoonlijk het meest met Rolex associeer - en de bezel vind ik gewoon prachtig (zonder die uitstekende pip). Nadeel is dat hij mss wat minder tijdloos is, waarmee ik wil zeggen dat hij mss na een tijdje gaat ‘vervelen’ juist vanwege de specifieke kleurstelling ?

Ideaal zou zijn een 42mm (of 44mm) Submariner met een uniform zwarte ceramische bezel, maar dan GMT II style :wink:

Btw, de Omega PO vind ik bv. ook prachtig, maar heb als regel max. slechts 1 horloge per merk … en heb al een Speedy.

Ik begreep dat je de wijzers van Tudor niks vindt, maar een Tudor Pelagos is misschien toch wat. Voldoet aan de maatvoering (42), heeft een zwarte ceramische bezel en heeft een band mooie oyster achtige band.

1 like