Privé genoegen
Als je nog niet zeker ben, dan kan je voor nog geen tiende een steinhart kopen om te testen.
Mooi! Maar niet al te subtiel door de PCL’s voor zover nodig en de bezel schijnt nogal snel te krassen tov keramische varianten
Dat is eigenlijk gewoon een van de mooiste, zeker met blauwe plaat. Afwerking van de kastis tandje netter zoals bij Daytona en ligt fantastisch op de pols.
Ik vind alleen de bezel (platina) veel te kwetsbaar, word ik gek van voorzichtig doen.
Polished Center Links
Het nieuwe model vind ik heel mooi. Ook hebben ze gelukkig weer een normalebandaanzet ipv een verlengde endlink wat er zo raar uitziet.
Hoewel ik de blauwe mooi vind zou ik denk ik altijd voor de platina plaat gaan. Je kan altijd de blauwe plaat erbij kopen.
Ik vind ze veeeel te bling.
Topic begon vrij persoonlijk…maar lijkt nu wel heel erg op dit topic: Rolex Only
Idee om daarin verder te gaan en de Rolex discussie centraal te houden?
Er kunnen nooit teveel Rolextopics zijn
Mss zo’n gek idee nog niet
Qua shortlist is deze ondertussen wel wat duidelijker geworden qua rangschikking : als er een Rolex komt zal het de Sub zijn, …
Doch tevens is de twijfel wel wat meer toegeslagen qua Rlox of niet… immers zo veel ander moois te kopen voor dat geld.
Denk dan aan een TH Monaco / Monza of IWC Pilot …
Luxe ‘problemen’
Explorer II. Wat een waanzinnig mooi horloge, voor mij de eerste echt mooie rolex
De nieuwste IWC Pilot met eigen uurwerk is wel een hele stap hoger dan een sub. Als het model je aanspreekt en tevens de polsen voor hebt is dat zeker een goed alternatief voor een sub.
Dat moet je een toelichten…
Yes please do tell.
De iwc modellen met manufactuur caliber zitten qua afwerking misschien slechts op hetzelfde niveau als Rolex. Qua uurwerken zijn ze veel complexer dan een sub. Ik zou tegen de nieuwe spitfire eerder een daytona zetten dan een sub.
Gewoon de Sub , en men kan zeggen dat het een patserklok is of weet ik veel allemaal . Maar het is toch geen patserklok?waarom vinden veel mensen het een patserklok?Omdat het een Rolex is?Echt gelul , gewoon een mooie klok
Dat nieuwe uurwerk moet een 7750 vervangen en is niks apart.
Laten we voorop stellen dat een chrono vs niet chrono sowieso een lastige vergelijking is. Wel is zeker dat veel nieuw geintroduceerde IWC uurwerken behoorlijke problemen hebben en dat Rolex daar nooit last van heeft. Voorlopig mag IWC dus vooral niet met een Daytona vergeleken worden.
De gmt (2) pepsi is mijn favoriet maar in dit geval zou ik gaan voor de explorer 2 met zwarte dial (echt een allrounder!) of de sub no date,
De gmt heeft een blauw/zwarte dial omdat ze keramiek niet goed in rood konden maken …en is een stuk duurder.
Nu is de pepsi er alleen in witgoud .
Succes met je keuze !
ik bedoelde natuurlijk de bezel en niet de dial