Welke van de 2? Polletje.

Dat is een oneerlijke wedstrijd. Damasko all the way. Mooiere materialen, betere afwerking, stillere rotor (of beter geïsoleerde kast zo u wilt) en mooiere kastvorm.

3 likes

Ik zou persoonlijk voor de Sinn kiezen omdat ik de Damasko te druk vind met die crosshair. Dan wordt de focus van het toffe horloge afgehaald.

Zeker een mooi ding maar wel wat minder een bandensletje met die hooded lugs. En qua materiaalgebruik en afwerking legt hij het af tegen de Sinn laat staan tegen de Damasko.

Desalniettemin verlang ik nog wel eens naar de Donau Blau. Wat jij @Fate_Amenable_To_Change?

Of de Schwarzwald, bijvoorbeeld - I know you like it - op fixoflex.

2 likes

Vooropgesteld dat ik niet van heel drukke horloges hou, a la dit, zeg maar.
Horloge Citizen BJ7019-62E Nighthawk Promaster

Vind ik zeker de Sinn, maar eigenlijk ook wel de Damasko, een beetje saai of sober. Een horloge als dit zou mij na een dag al vervelen. Beide doen me daarnaast aan een stationsklok denken. En dat is niet per se wat ik om m’n pols zou willen. Maar goed, dat is mijn mening.

1 like

Bij mij geldt precies het omgekeerde, echt less is more.

2 likes

In dat geval zou je een DA36/38 kunnen overwegen. Of zo’n DS30 maar dan de blauwe uitvoering.

Beide opties staan hier te koop dacht ik.

Edit, ja dus:

2 likes

IMG_20240603_184822

Ja, o.k. Maar hier vind ik de cijfers weer wat erg aanwezig. Hou überhaubt niet van cijfers op de wijzerplaat, eigenlijk. Oh en die omgekeerde driehoek, op 12. Die trek ik ook niet goed.

IMG_20240114_150408

O.k., blauw maakt 'm wel ietsje minder sober.

Maar misschien vind ik de kastvorm gewoon saai; is dat het. Tja, ben wellicht een beetje een zeikerd. Maar het gaat hier natuurlijk niet om mij. Wellicht ziet TS hierboven iets dat hem aanspreekt.

4 likes

Dat wilde ik net typen. :joy:

2 likes

Ik heb allebei de horloges gezien en ze raken geen snaar bij mij. Een datum kan nog net maar day-date is teveel van het goede. Oké, ik ben gepensioneerd maar ik weet nog wel welke dag het is :rofl:. De blauwe is ook niet mijn kleur. saai en somber, no problemo.

Ik vind ze allebei nogal streng. Nurse Retched die je gebiedenderwijs de tijd toeblaft. Nee, ik zou hier niet aan beginnen, aan beiden niet.

1 like

Nee hoor,ben het deels met je eens. Alleen de kastvorm, die spreekt mij juist aan in zijn kwalitatieve eenvoud, whatever that may be. Op een bepaalde manier is de Damasco DS30 toch een bold statement met zijn wat exentriek vormgegeven wijzerplaat.

1 like

Dat is nuttige info! Bedankt.

1 like

DS30 dan. @Time_Lord is wel te porren voor een verkoop vermoed ik. Die man wisselt vaker van horloge dan van minnares.

3 likes

STOWA Verus ook overwogen? Dat zou mijn echte keus zijn. Ook nog een hoop keuze tussen maat, uurwerk, logos of niet, en lekkere moderne dikgeverfde wijzers.

2 likes

:rofl: Dat is dan wel erg vaak, maar laat maar weten!

2 likes

Ik ben hondstrouw, dus daarmee zeg je helemaal niks.

2 likes

Nope, echt een heel ander horloge met die cijfers en het driehoekje.

Dat klinkt heel nobel en stoer en zo, maar ik heb jouw vrouw ontmoet. Niet naar de McDonald’s gaan omdat er thuis Chateaubriand wordt geserveerd.

Zo kan ik het ook.

5 likes

Ik heb ze allebei (gehad). De Damasko heb ik één keer verkocht en later weer teruggekocht. Die gaat niet meer vertrekken, denk ik (nu).
De Sinn is echt wel wat dikker op de pols, en krast makkelijker. Mijn Damasko is van dolfijnentrainer @Zulu afkomstig, en hij heeft er indertijd een groene secondenwijzer op laten zetten. Dat maakt het horloge meteen rustiger.

Het enige nadeel van de Damasko is dat de lugholes zo dicht op de kast zitten, dat wat dikkere bandjes (zoals die van Damasko zelf) al gauw beschadigd raken doordat ze tegen de kast schuren.

Voor de rest:

5 likes

In dat geval… zoiets: