Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

20 likes

Tissot ref. 45.501
Cal. Lemania 1341

43 likes

Verdorie, wat mooi!

1 like

11 likes

Dankjewel :slight_smile:
Één van mijn favorieten

1 like

Vers uit de envelop

Een chique plat dressertje van het obscure Olympic. Lijkt toch weer een andere club dan de Olympic’s op bijbehorend topic (efkes checken voor een "before"shot en de binnenkant)
Direct mijn nieuwe glasafnemer ingezet. Bleek het glaasje met lijm in de bezel vastgezet, u raadt het al, het is net te klein, en eigenlijk ook net te laag. Ook een drupke lijm op de wijzerplaat :unamused: Polijsten dus maar achterwege gelaten, eerst op zoek naar een passend glaasje.
Met Rodico de wijzerplaat (ietsje) schoner gedept. De verdraaide bezel rechtgezet. Voor nu is het even klaar.
De eigenlijk best mooie fixoflex met “altijd passende” aanzet paste voor geen meter op de gestroomlijnde schuine lugs dus een fijn leertje uit de voorraad erop. Tzt nog eens een mooie getaperde band scoren. Gelukkig geen benoemenswaardige schade aan de lugs (slechts verkoopbandje?).
Helaas geen datum-snelverzet op het uurwerkje, dus hij loopt voorlopig enkele dagen vooruit. Leuk detail is dan weer de geborsteld zilveren datumschijf.

25 likes

De '80s Tag Heuer!

22 likes

Vandaag deze '60s knaller. Zoomen maar!

47 likes

Niet alleen de plaat is zeer fraai, die uurmarkeringen ook! :ok_hand:

2 likes

Geen datum, wijzerplaat bijzonder én bijzonder mooi in verhouding, wijzers van perfecte lengte. Deze is heel snel heel favoriet geworden :smiley:

2 likes

Een lekkere sixties Lord Marvel…

24 likes

Jumbo size voor zijn tijd.

30 likes

Gisteren deze monopusher met Lemania 15cht “gevangen”. Kastje toch maar bij Haveman binnenbrengen en het werkje een grote beurt geven. Wat een charmebak :slightly_smiling_face:.

Kennen jullie goeie lederen banden voor fixed lugs, liefst ook nog tapered?

32 likes

27 likes

Yeah all day long :smirk:

26 likes

Prachtige vondst, gefeliciteerd :ok_hand: :ok_hand:

Alsjeblieft doe dat niet, die gasten polijsten alles naar de knoppen. Ik zou hem gewoon zo laten, of een beter adres zoeken.

Colareb; heb er zelf een op mijn Tissot jumbo, mooie kwaliteit en een fraaie taper:

4 likes

27 likes

Goedemorgen,

29 likes

Dit is toch wel een van je topstukken!

1 like

Ik had behoorlijk goeie dingen gelezen hier mbt Haveman, vandaar.
Ik wil het kastje allesbehalve “nieuw” hebben, maar het chroom om de lunette is nu echt ver heen. Messing is bijna rondom zichtbaar door echte slijtage/krassen. Mocht je een alternatief kennen waar ik 'm “age appropriate” kan laten bijwerken zou dat nog beter zijn natuurlijk.

Bedankt voor de colareb-tip, dat gaat’ m worden!

1 like