Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Aha. Duidelijk verhaal Wilco. Het lijkt mij ook extra slijtage geven op tandwielen die met een kleiner contactoppervlak dezelfde krachten moeten overdragen
Dank je wel voor de uitleg :grin::+1:t3:
Dat lijkt me inderdaad een verschrikkelijk priegelwerkje.

Voor de balans daar heb je gelijk in, contactoppervlak is kleiner en de tap wordt meer richting het puntje belast, dus meer slijtage :grimacing:
Bij tandwielen valt het meestal mee omdat daar de tappen door de lagerstenen heen steken, dus als die iets meer speling hebben wordt het contactoppervlak niet direct kleiner.

Het is wel een aardig gepriegel, en het vervelendste is dat je elke keer de balans weer moet loshalen van de balanskloof voordat je iets met die kloof kunt doen, dus weer kompas open draaien, geheel omdraaien, pitonpen uit het gaatje prikken, en daarna weer alles in omgekeerde volgorde. En elke keer weer een kans om uit te schieten en die spiraalveer te verbuigen :grimacing: :sweat_smile:

4 likes

NICE! :heart_eyes: de eerste Omega Constellation waarvan ik denk “jaaaaaa!”
Waar heb je dat bandje vandaan trouwens?

10 likes

Vostok Amphibia 1945-1985, gemaakt voor de laatste “all-out” herdenking inclusief megaparade ter ere van de overwinning op Nazi Duitsland
Zakaz Mo CCCP, dus in opdracht van de staat gemaakt, en met een zeldzame Vostok 2234 handopwinder met hacking functie erin!

18 likes

Deze ook al ontdekt :male_detective:?

19 likes

Al dit draadje hieronder gevonden Pieter? Staan leuke tussen

2 likes

:ok_hand: Mooie vorm kast en wijzerplaat!

1 like

Goedemorgen allemaal.
Deze maar weer eens afgestoft.

12 likes

Heej @domega, nee bi color kende ik nog niet, deze dail en kast vorm wel. Gaaf, dank je.

Ps geen idee hoe je iemand zijn naam nou eigenlikk kan taggen # lukt me niet.

1 like

Ha die @PaulusB,
Due had ik nog niet gezien zal mijn eigen verdals erbij zetten.
Ik ben echt blij met deze community, iedere dag nieuwe dingen die je erbij ziet en leert.

:blush:

2 likes

21 likes

Het elips van deze oude eternamatic speelt met het perspectief. Het glas lijkt wel scheef te zitten.

17 likes

Hier uiteraard nog steeds deze :+1:

21 likes

Goedemorgen,

18 likes

26 likes

Tissot Visodate Seastar Seven

24 likes

Nieuwe bandje moet ingedragen worden.

14 likes

Deze Lesta vandaag … :sunglasses:


…Een volle broer van de Pronto/Verdals

22 likes

Mooie wijzerplaat, vooral die letters

1 like


Nieuw geitenleer op de Bucherer… :slightly_smiling_face:

21 likes