Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Heerlijke vintage Vostok Sputnik uit eind jaren vijftig.
In plaats van een secondewijzertje is er een schijfje met een gaatje dat de Sputnik kunstmaan voorstelt en waar doorheen je de seconden ziet voorbijglijden!

23 likes

Prachtig

Omega Seamaster Cosmic 2000

26 likes

27 likes

Pronto Pronto :male_detective:

23 likes

Oh ja Nitella - Wie kent het niet :male_detective:

14 likes

Jij hebt ook heel veel van die vergeten merken hè? Leuk! Mooi klokje ook.
Ik hou wel van die small/mid-size boys size military style jaren 50 horloges.

2 likes

Goede middag :smiley:

Fijne dag allemaal :sunglasses:

17 likes

Dat is geloof ik een beetje de standaard uitdrukking geworden voor deze vijftiger jaren klassiekers…:yum:
Maar beste Lex, eigenlijk is dit natuurlijk puur functioneel design. Dat was tenminste altijd mijn drijfveer om ze al die jaren te verzamelen: markante uur-, minuut- en seconde duiding met prima te onderscheiden wijzertjes (en voorkeur voor een grote secondewijzer in rood)
Altijd prettig dan weer om door dit soort topics geïnspireerd te worden ze weer eens op te graven, de kracht van een forum imho :hugs:

4 likes

Hoi @domega Dit type stond recent op marktplaats te koop.

1 like

Even gegoogled, niet gevonden - en de mijne was het niet :yum: @Pieter67

Haha nee iemand uit Hilversum, die heeft de advertentie verwijderd, op zich mooi klokje maar die was “samengesteld”, andere backplate en aan het loopwerk rafelig gerepareerd.
Helaas is die tour de france populariteit aanleiding voor knutselaars om de verdals te verbouwen

2 likes

Mijn sixties Tour de France al een paar jaar geleden verkocht - soms spijt van maar je kan niet alles houden :innocent:

2 likes

Ik kan slecht loslaten moet ik toegeven. Op een bepaald moment wordt het te gek waarschijnlijk. De tijd zal het leren. Maar jij hebt ook een aardige verzameling volgens mij.

1 like

Crosspost

25 likes

Dit is zo gaaf! :sunglasses:

1 like

20 likes

15 likes

15 likes

Vandaag deze vintage two tone Tissot.

16 likes