Vandaag nog maar een keer om
Minder fijn voorval toch op een leuke manier weten te verwoorden
Ik kijk uit naar vrijdag…
Oja en je Russin doet het idd prima, zeldzaam toffe 8.
Da’s een mooie . En een oude bovendien. Fraai!
Sneak peek… Rosé goud, fancy lugs…
Mag 3 keer per dag. Echt heel mooi!
Mooi minimalistisch horloge en inderdaad een prachtig font. Uhm, mijn Russisch is niet meer wat het geweest is. Ik herken het merklogo niet, dus even een vraag, wat voor merk staat er op de plaat in voor mij leesbare letters?
Die NA houden we nog tegoed als ie weer in orde is? Alvast een fijne verjaardag gewenst, ik hoop dat je niet helemaal alleen zit vrijdag, de gebruikelijke verjaardagsvisite zal je deze keer moeten missen, maar… virtueel komen we gezellig met het hele Forum even langs!
Gezien de tijd van de dag dat ik dit schrijf had de vraag eigenlijk moeten zijn: Welke vintage droeg je vandaag, maar ach, voor mij is de dag nog niet om. Vandaag (voor mij nog 1 april dus) een ouwe Rus. Een Poljot dresser met een mooi 2514-2H werkpaardje er in.
Er zat een donkerrood (lijkt bijna zwart op de foto, sorry verkeerd licht) krokoprint bandje op dat ik bij nader inzien er iets te plastic uit vond zien, dus in het kader van het Corona knutselen er vanmiddag gelijk maar een nieuw bandje voor gemaakt. Kleine bijkomstigheid: sinds kort probeer ik behalve gelijmde, ongestikte bandjes ook doorgestikte bandjes te maken. Dat lukt af en toe aardig, maar soms valt het om de dooie dood niet mee. 18mm is best een smalle bandaanzet en dan wordt dus ook de maatvoering van het stiksel kritisch. Nou ja, dat is te zien dus. Maar ik leer ervan en de volgende zal misschien weer beter gaan.
Hieronder wat foto’s.
kroko bandje, mwa, niet zo…
Met nieuw naturel leren bandje om de pols.
Regelmatig stikken, met de hand, valt nog niet mee.
Kijk hoe mooi het licht met de gestreepte wijzerplaat speelt.
Typisch Russisch uurwerkje, een 2514-2H. Een soort tractor. Doet het altijd.
Dank voor het kijken,
Lex
Goedemorgen, dat bandje ziet er toch niet slecht uit. En voor mensen met een leesbril kunnen dat stiksel toch niet zien
Ik persoonlijk hou wel van robuust en op z’n oud horloge met wat gebruikssporen past gewoon geen strak gelakt bandje.
Zo die is in topstaat zeg👍🏻
Het is een Zaria (of Zarja of Zarya, net wie het vertaalt ). En die NA komt er zeker nog, alleen wil ik 'm dan wel graag goed hebben, dat showt toch het leukst!
En dank alvast voor de gelukwensen en virtuele verjaardagsvisite, altijd welkom Het wordt wel rustig, maar ik ben vrijdag niet alleen. Mijn lief heeft vrij genomen (en ik ben vrijdags meestal vrij, dus morgen ook). Ik denk dat we er een dagje tuinklussen van maken, geen straf! Het gezellig samenkomen met familie houden we tegoed!
Helemaal eens met Drees: mooi geworden! En inderdaad vind ik het ook beter passen dan de kroko. Uitstekende manier om de tijd aangenaam en nuttig te verdrijven We ‘mogen’ nog even thuisblijven en oefening baart kunst, dus straks zijn jouw handstiksels niet meer te onderscheiden van machinaal
(da’s bijna jammer… handgemaakt mag ook zichtbaar zijn toch?!)
Thanks,heb 'm al een jaartje of 10.Toen waren ze ook nog te betalen