Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Erg mooi ook!

1 like

De blauwe vind ik nogal gedateerd, de onderste tijdloos :+1:

2 likes

Omdat hij gedateerd is vind ik hem juist extra leuk (heb ik vrij vaak :wink: ) Ik zie daar de schoonheid wel van in en het is gewoon leuk om -ook- onderscheidende quartz klokjes te dragen uit de 70’s en 80’s. Vandaar de twijfel …

Verder ben ik het helemaal met je eens :+1::+1:
De titanium Citizen is prachtig, behoorlijk tijdloos en verdiend zowiezo een tweede leven!

3 likes

Misschien een los uurwerkje of donor op de kop tikken of is het geen gangbare quartz?

Het is een behoorlijk gangbaar (en ondergewaardeerd, want vrij geavanceerd) vintage Citizen werkje, ze komen in 6850 (zonder datumvenster, de sec wijzer geeft de datum aan) of de latere 6870 (met datumvenster, iets handiger)
Ik was even lekker aan het knutselen, en sta nu kort op een stop :wink: Om het even wat ik doe; uiteindelijk werken ze beiden weer :slight_smile:

1 like

Vandaag is deze Citizen Auto Dater Monthly 19j WGP (White Gold Plated) uit augustus 1965 hier vanuit Japan binnen gekomen. Je moet door deze oude juwelen “heen” kijken. De krassen die je ziet zitten op het glaasje. Met het horloge is ook een NOS origineel glaasje meegereisd. Ik sta voor een compleet restauratie project, te beginnen met ultrasone reiniging en rhodineren van de behuizing. Dan een volledige service, plaatsen van het nieuwe glas en de zoektocht naar een NOS Citizen Elegance band 19mm uit de jaren 60. Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang!

23 likes

Het liefdeskind van een Certina DS, een Polerouter en een Grand Seiko. Ik ben verliefd.

2 likes

Een mooi project met vrij veel, maar niet zeer ingrijpend werk. Als de witgouden laag nog van een goede dikte is -niet doorgesleten- rondom het horloge (oa lugs) dan is rhodineren een hele goede actie richting de toekomst. Kijk uit naar het eindresultaat, prachtig horloge! :+1:

1 like

Dank je Ernst! Het is een vrij serieus geval zoals je op deze foto kunt zien. Wat denk je, is een voorbehandeling noodzakelijk vòòr rhodineren?

2 likes

Nou ja… Rhodineren wordt meestal heel erg dun aangebracht (microns) op bestaande goede goud en zilver lagen. Het voorkomt corrosie, dat is het voornaamste doel.
Op deze foto zie ik wel dat je kast behoorlijk geschonden is. Jammer, want een wit gold plated Citizen zie je niet vaak…

1 like

Stof tot nadenken Ernst. Ik geef me niet makkelijk gewonnen en zal er alles aan doen het horloge in volle glorie te (laten) herstellen. Dat zou ongeveer zo moeten zijn. Note: dit zijn niet de originele uren en minutenwijzers, de secondewijzer is wel origineel.

9 likes

Leuk!

Wat @wbcoupe doet met verloren gewaande Tissootjes doe jij met Citizentjes, kan ik erg waarderen.

Keep up the good work :sunflower:

2 likes

Goedemorgen allemaal!

25 likes

Dit is een fraaie😍

hé, ben je “gebeten” door dit modelletje? :smile:
ga je er een serietje van maken?:smile::ok_hand:
gelukkig zijn er nog horloge liefhebbers als jij die zulke beauty’s kunnen redden :ok_hand::ok_hand:
veel plezier met deze restoratie :wink::smile:

1 like

En het weekend kruipt dichterbij :sun_with_face: fijne vrijdag hf’ers!

19 likes

Ook zonder juwelen kan je schitteren :wink:

20 likes

25 likes

26 likes

Goud en blauw wat de klok slaat vandaag

27 likes