Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

23 likes

Goedemorgen

25 likes

Goedemorgen,
Geen flauw idee of hij hier mag, weet niet van well jaar hij is.
Als hij te jong is, hoor ik het wel.

17 likes

Men ziet hier 1996 al als vintage.

2 likes

Groeten uit het bos van de nieuwe aanwinst

16 likes

Wil er geen apart topic van maken maar toch mijn dank betuigen via deze manier. Het begon hier mee:

En

Nou ja, toen… Toen liep hij niet goed, eigenlijk zelfs heel slecht. Ging met regelmaat stil staan en drama. Berichtje van @lassale of hij er eens even naar zou kijken. Gewoon, hij wist wel hoe die uurwerken liepen en of er nog wat te redden was.

Dat heeft hij gedaan, dat even is wel lange tijd geworden. Onderdeeltjes voor besteld. In elkaar, uit elkaar, weer in elkaar. Via @Firstrubu twee mooie glaasjes gevonden voor er op.

Maar ja, het blijft een oud penanker uurwerk. Kortom: dit is niet mijn beste aankoop geweest. Hij ziet er wel een stuk mooier uit maar volgens Harry is het de vraag hoe hij blijft lopen gezien alle interne slijtage. Een paar foto’s van hoe hij uiteindelijk is geworden:

Tijd om te dragen en te zien hoe hij loopt! Dank voor alle moeite @lassale!

23 likes

Fotoshoot met de NA van gisteren. Hier word ik dus verdomde vrolijk van.
1983 (first year!) Seiko 7A28-702A.

23 likes

Sjieke klok :heart_eyes:

1 like

Wat spreekt je m.n. aan in zo’n quartz chrono? De 80s zijn voor mij een soort dark ages… dus dat helpt vast niet mee :rofl:

1 like

Je bedoelt los van het prachtige uiterlijk en de topkwaliteit vanbinnen en vanbuiten? De 7A28 is nou niet zomaar een quartz-chronootje. :sweat_smile:

Info via ABTW.
Citaat: ‘‘The real watch nerd part of the 7A28 is that it eschews almost all the major complaints mechanical watch lovers have about quartz movements. The 7A28, unlike many other quartz movements now as well as back then, was not designed to be disposable, but rather durable, dependable, and serviceable. Made entirely of metal (that means no plastic parts), the movement includes 15 jewels and can even be regulated for better accuracy by a watch maker.’’


Naslagwerk
4 likes

Geniet van jullie weekend, hf’ers

19 likes

Heb jij die laatst uit het blauw geplukt @domega ? Heb ik ook aan zitten denken… maar wilde even geen horloges meer kopen.
Zo de NA van gisrer maar om de pols :rofl:

Ik vind die oude duikers echt heel tof.

Onder andere. 80s design doet het niet voor mij, hoewel dit zeker niet het walgelijkste product uit de 80s is. Valt voor mij een beetje in de speedmaster categorie denk. Vlak, zwart… heb ik overigens ook bij speedies.

Dat uurwerk is dan wel weer tof.

? De mijne is toch echt iets anders, kleiner bijv :nerd_face:

1 like

Mijn hart breekt. Ik plaats nota bene drie foto’s om de dynamiek van de wijzerplaat weer te geven, die (los van de fijne sunburst op de subdials en de niet geverfde maar gepolijste wijzers) afhankelijk van de lichtinval varieert van pikzwart tot warmbruin en jij doet het af als ‘vlak en zwart’. Au :frowning:

Je hebt ook blauwe 7A’s. @Bauhaus val me eens bij a.u.b.!
Uit archief:

7 likes


Mijn mooiste en enige vintage:-)

20 likes

Niet gezien :rofl:. Ik vind die aquastars cool.

1 like


Mickey met Bradley

14 likes

Thanks voor de effort, maar wellicht moet ik er eens een vast hebben. Ben sowieso niet van de chronos. Dat helpt ook niet.

Had ik laatst met koekoek ook al een gesprekje over, die military issued chrono van m.

Zolang jij maar happy ermee bent toch? :partying_face:

1 like

Ik merk dat ik de laatste tijd enorm gecharmeerd ben van bi-color Quartz divers uit de jaren negentig. Zo heb ik al eerder vorig jaar de Seamaster Pre-Bond 200m op de kop getikt.

En daar is vandaag een fraaie Tissot Saphir PR-100 aan toegevoegd na een waardevolle tip van @wbcoupe.

Met name de bezel, het wafelpatroon op de wijzerplaat en natuurlijk de combi goud - staal spreken mij erg aan.

En nog even samen op de foto :grinning:

En, oh ja, had al eerder de vrouwelijke uitvoering van de Tissot weten te bemachtigen waarmee mijn dochter nu trots rondloopt.

Geniet van jullie weekend!

22 likes