Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

Dat is echt een hele gave wijzerplaat zeg!

1 like

Heel mooi :star_struck:

1 like

15 likes

Weer eens gevintagged :sunglasses:

19 likes

Na een hele dag, vanwege kluswerkzaamheden, een quartz te hebben gedragen, nu toch weer lekker een leuke vintage om. Mijn Enicar is nu aan de beurt:


Heeft nog wel een keer een nieuw bandje nodig…

22 likes

:point_down:t4:

:heavy_plus_sign: met dank aan @Bwatched:

4 likes

Dank voor de uitleg. Ik ben niet vies van (moderne) kunst of zelfs expirimentele maar dit doet me niet veel. Het is een beetje een gimmick dat weinig toevoegt, als afbeeldingen kan ik het nog wel waarderen maar om dit echt met een horloge te doen?? Dat is als een snorretje tekenen op de Mona Lisa.

2 likes

Het bleek een te korte opwindstift te zijn. Opgelost!!

2 likes

Altijd fijn als het alleen daar aan ligt. Ik heb er ook nog een liggen met een te korte stift. Kwam ik ook achter toen ik hem weer in elkaar had zitten. Alleen nooit de moeite genomen om het op te lossen. Ik zet bij mechanische horloges toch nooit de datum goed :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dat trekt mijn OCD niet (wat in mijn optiek eigenlijk CDO moet zijn).:rofl::wink:

1 like

Lekker doordraaien dan. Quickset is toch maar een modern gedoe

Daar heb ik dan weer geen last van, De tijd zet ik wel goed, maar die datum zal mij een zorg wezen. Ik heb dan weer meer last van mechanische pijn bij het goedzetten van de datum. Ik weet wat voor slijtagegevoelig rotsysteem het is, dus ook al werkt het gebruik ik het liever nog niet :blush:

En dat doe ik al helemaal niet; weet je wat voor rotklus het is om een versleten minuutpijp weer goed te krijgen :grimacing: :grimacing: :grimacing: :sweat_smile:

3 likes

Nee. Ik mag van horlogemakers niet meer aan movements zitten.

5 likes

Soms is het ook maar beter om niet alles te kunnen of te weten, veel relaxter :grin:

2 likes

Wat een plaatje! Welke referentie/type is dit? Is die kromming in de minutenwijzer de bedoeling?

1 like

Ja, dat zie je vaker bij vintage horloges

2 likes

Het plexiglaasje staat wat bol en dat geeft ook het effect dat de wijzer zo hard buigt. In’t echt valt dit echter niet op.

Is een jlc ref. 21002 (cal 866)

De wijzerplaat is echt magisch!

26 likes

Goedemorgen,

16 likes

Eigenlijk een heel normaal horloge, maar zo’n klein detail als die aparte nul van de tien, of dat ronde boogje van de zeven, maken het toch weer speciaal.

2 likes

20 likes