Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

Omdat ik er daar een heleboel gekocht heb. Allemaal new old stock

1 like

24 likes

24 likes

Hi Bram, in tegenstelling tot wat je vaak hoort is Noord-Korea niet hermetisch gesloten: er is een levendige handel op de grens tussen China en DPRK. Chinese handelaren kopen dit soort spullen en verhandelen het vervolgens op lokale markten!

3 likes

Ik heb gisteren van een heleboel losse oude onderdelen een horloge in elkaar geknutseld. Het een en ander hoort natuurlijk niet bij elkaar, maar daarentegen loopt ie geweldig goed. En dat is ook voor mij verrassend omdat het letterlijk samengeraapt is uit een berg losse onderdelen en er dus niks bij elkaar hoort.
Toch weer een avondje lekker aan het prullen geweest.

30 likes

Maakt het al iets makkelijker maar moet je nog altijd weten waar te zoeken natuurlijk. Blijft wel de ultieme eindbaas om in De Enige Op HF te showen!

1 like

Die ziet r knap uit hoor @Scudo

3 likes

En zelfs als je het weet zijn ze bijna niet te vinden! Hooguit 1 a 2 exemplaren jaarlijks op de Chinese marktplaats/ebay/etc websites. Dit is nog de meest toegankelijke - andere in DPRK geproduceerde horloges zijn veel zeldzamer! (En die draag ik om die reden ook minder)

Je hebt er nog andere? Curiosity peaked!

Nee, maar omdat hij best luid tikt, nam ik dat aan. Maar ik krijg de kast niet open, die zit stevig dicht. En ik heb niet de juiste opener om die open te krijgen.

1 like

In de tussentijd weer een paar exemplaren aan toegevoegd, zal eens 'n update posten!

2 likes

Zojuist wel een avondswitch gedaan; deze jaren '70 Hongmei

De ‘aan’-foto doet 'm eigenlijk geen recht aan; een echt prachtig blauwe achtergrond die verschillende tinten geeft in verschillende invalshoeken.

!

24 likes

Prachtige, niet alledaagse collectie heb je.
Ik kan hier echt van genieten.
Dit soort horloges zie je niet vaak.

1 like

Ik vind hem gaaf! Grabbelton frankenwatch!

1 like

Ha leuk Peter, die ‘Pilot’ was (buiten Swatch gerekend) één van mijn eerste horloges :slight_smile: Op de
Rotterdamse markt als ik me goed herinner :thinking:

1 like

Zoals belooft aan @pmannaert

21 likes

Fantastisch deze Zodiac :ok_hand: Vroege jaren vijftig neem ik aan ?! Heeft die nu een schroef kroon of zie ik dat verkeerd? :male_detective:

1 like

Dank voor je compliment. Ik draag deze best vaak, idd vanwege het mooie effect van facetgeslepen glas en de gearceerde plaat. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij niet heb verdiept in het caliber van deze Citizen. Ooit op de kop getikt en heeft nog nooit stilgestaan. (Afkloppen)

1 like

Het is natuurlijk gewoon een Ruhla

Geweldig Peter. Dat moet een kick geven. Het resultaat is wel heel erg gaaf. :star_struck: