Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

31 likes

Longines ref. 9020 uit 1959.

45 likes

Heel gaaf :muscle:t3:

1 like

Avondwissel naar de Gulfstream, een Zwitsers uurwerk terug op z’n geboortegrond. Ik neem 'm niet mee de sneeuw in maar eenmaal binnen kan ie gelijk weer om de pols.

29 likes

23 likes

Ik heb me niet meer zo trots gevoeld over iets dat ik gemaakt had sinds de geboorte van de dochter: op eBay een euh, wat raar uitziend uurwerkje gekocht voor peanuts. Status: defect en in lamentabele staat. Na een avondje heel voorzichtig demonteren, schoonmaken, smeren, kast poetsen, nieuw glaasje zoeken en herassembleren… dames en heren, mag ik u voorstellen aan de Liskam met “17 medals”, een echte “Swiss model” :joy:

En wat zat er dan in, zou je dan denken? Ik had gegokt op een Vostok 2409, maar nee hoor… een serieus pak ouder: een EB 698 uit begin de jaren 1930. Met één jewel.

En intussen loopt die op +21 seconden, met een beat error van 0.7ms. Morgen haal ik de creditcard boven en koop ik deze survivor een nette leren band die het dubbele waard zal zijn van her klokje zelf, maar by Jove, deze ga ik meer dan ééns laten passeren in deze thread :hugs:

37 likes

Daar mag zeker een nette leren band op, ik ben benieuwd naar de foto’s binnenkort.

Mikrolisk kent Liskam niet, maar Google leert me dat de Liskamm een Zwitserse berg is die 50 meter hoger is dan de Matterhorn. De merknaam moest wellicht de Zwitserigheid versterken :smiley:

Grappig dat er ‘17 medals’ op de wijzerplaat staat. Dat moest bij de nietsvermoedende koper de indruk wekken dat er 17 juwelen in zaten, terwijl het in feite om een penanker met één steentje gaat.

Toch hou ik van vintage horloges zoals dit excentrieke model! Er is heel veel te zien: heerlijk die dolkindexen bijvoorbeeld en die groene lumedots.

En wat een voldoening geeft het toch om zelf een horloge op te knappen hè? Je hebt dat duidelijk schitterend gedaan.

Gisteren waagde ik me aan de herstelling van het verzetwerk van een neefje van jouw uurwerk: kaliber EB 8801. En al ben ik een totale amateur en zijn de keyless works van dit gangwerk allesbehalve alledaags, het lukte me zowaar en ik ben apetrots dat ik dat voor elkaar heb gekregen.

Ik kan je dus helemaal volgen in dat plezier van ‘zelf iets maken’!

7 likes

Wat een pareltje! Zo veel leuke details! Heel gaaf dat je hem zelf weer aan de praat hebt gekregen. Veel draagplezier.

2 likes

Goedemorgen,

23 likes

Goedemorgen

21 likes

foto van mijn Speedmaster 145.022-69 met 220 bezel - crosspost

27 likes

wel even bezig geweest voor ie goed liep, maar ben blij met het resultaat
dankzij Longines heritage: deze is in België geleverd in november 1970


binnenwerk ultra chron 36000 hi-beat

en sinds deze ochtend om de pols

iedereen een fijne dag gewenst!

34 likes

DS-4 automaat in goede staat.
image

24 likes

44 likes

Goede morgen :smiley:


Fijne dag allemaal :sunglasses:

25 likes

Art Deco aan de pols :yum:


:ukraine::rainbow:

35 likes

Dit blijf ik toch een van de mooiste bezel/wijzerplaat combinaties vinden:

28 likes

Mooi patina! En uit de vrolijker dagen toen “Gay” nog geen connotaties had :joy: wellicht een kleinere diameter (28-30mm)?

1 like

Ja, ik ben er idioot blij mee. En hij tikt zo luid dat ik hem hoor terwijl die op de werkbank achter me ligt. :grin: de link met de Liskamm/Matterhorn had ik niet gevonden, dubbel grappig :+1:

Suggesties voor een bandje dat bij z’n weirdness past? Ik zou standaard naar een donkerbruin-met-grainmotief grijpen, maar dat is misschien te saai…

1 like

Kleuren komen toch beter uit bij daglicht.
Vervelende aan die diep zwarte plaat is dat je elk stofje op het glas ziet

29 likes