Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

Lekker op dreef; nog even en je hebt er meer dan ik :sweat_smile:

2 likes

Hahaha!
Het totaal ligt nu op 16, dus dat valt nog mee.

4 likes

Een hele gave vondst Zo ‘vind’ ik ze ook graag!

Wat een supermooie. Deze kast met deze wijzerplaat is van de mooiste serie Vostoks, vind ik.
Groeten van een broertje (of neefje):

16 likes

16 likes

Deze Seiko Actus SS moet nog bekomen van zijn lange reis uit Japan, maar nu al mijn pols…

13 likes

Wow, alweer een! Mooi man. En de Vintage Seiko collectie groeit… en groeit… :slight_smile:

1 like

Ok gelukkig; ik hoef nog niet gelijk aan het bijkopen :grin: :grin:

1 like

Het is niet de enige, die gekomen is…

Ten eerste: Wat een prachtig horloge. maar ja, wat wil je? Komt uit de tijd dat IWC nog echt prachtige horloges maakte. (tegenwoordig ook wel, maar toch iets meer bling, macho en confectie, vind ik). En natuurlijk ook geen spek voor mijn bekkie, want véél te duur voor mijn bescheiden portemonnee.
Lucky guy die het zich wel kan veroorloven. Ben niet jaloers. Wel op de schoonheid, niet op de waarde.

Doet de vraag zich voor: wat is een pellaton automaat?.
Ik zou Lexaf niet zijn als ik niet was gaan zoeken op het Grote web. Ik vond dit:

[Pellaton’s ingenious automatic meets state-of-the-art engineering | IWC Schaffhausen]

Pellaton’s automatic system uses movements of the rotor in both directions to wind the mainspring.
Wat een mooi systeem! Klik op de link en lees!

9 likes

Dank! Ja deze oudere IWC modellen kan ik ook echt waarderen.

Mooi systeem die pellaton automaten. Relatief simpel, functioneert goed :slightly_smiling_face:

Foto van de 853 in mijn horloge. Ik heb het vandaag compleet geserviced en hij loopt zeer goed. Uurwerken zijn ook uitgevoerd met een Breguet spiraal.

20 likes

17 likes

Het valt me nu pas op dat deze wel heel erg plat is:

:ukraine:

12 likes

Een Kelek met wat wijzerplaat schade…uhh patina.

15 likes

1976 solar crystron horloge. Eerste solar horloge. Werkt ook nog gewoon met een nieuwe oplaadbare cel.

13 likes

Fantastisch dat hij weer helemaal in prima staat is, inclusief lumen ook ! Dat geeft de burger weer moed :ok_hand:

1 like

19 likes

Ah, om deze heb ik ooit jaren rondjes lopen draaien, en maar wachten op de sales. Net als bij de ronde calculator, en de ‘antenne in glas’ -klassiekers ook van Citizen. Toen maakten ze toch fabelachtige ontwerpen, real wannahaves :hugs:

4 likes

:grinning::joy:

Zo - maar weer eens een echte domega :roll_eyes:

27 likes

Zeker! :smiley: