Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

23 likes

Gekocht voor 39 euries :slightly_smiling_face:

In Oostenrijk. Lang leve internet.

1 like

Hier een lelijk eendje, aka Seiko Actus. Op de foto, waarop ik dit horloge kocht, zag het er werkelijk niet uit, maar toen ik dit horloge binnen kreeg, zag ik pas het echte potentieel… De kast was gewoon enorm smerig, maar onder het glas zat een prachtige wijzerplaat, die nog mooi gaaf is.

Van dit…

Naar dit…

Naar uiteindelijk dit… alleen moet ik nog een nieuw glaasje scoren, want die heeft echt wel betere tijden gezien…

14 likes

Inderdaad, en zo’n faceted glasjes zijn niet eenvoudig te vinden. Ebay to the rescue!

Goedemorgen!

18 likes

21 likes

24 likes

De Velona die nog van mijn opa is geweest. Ik ben dol op de lange, dunne lugs en het font, met de ‘3’ als hoogtepunt.

25 likes

Zon zon zon

Dus blauwe dial dag :relieved:

21 likes

Dunne lugs kan ik persoonlijk niets mee maar het font van deze Velona is absoluut prachtig :ok_hand:

1 like

Met de 1979 Seiko stilstaan in de file. Toch iets moois om naar te kijken dus.

19 likes

Ik normaal gesproken ook niet maar bij deze vind ik het om een of andere onbegrijpelijke reden heel mooi. De verhoudingen vind ik precies spot on.

Overigens vind ik het horloge met z’n 34 mm diameter (zonder kroon) op het randje voor mijn 17,5 cm pols. Ik heb mijn opa nooit gekend maar hij was tuinder en als mijn vader zijn bouw van hem heeft, dan was het aan opa’s pols echt een mini-horloge. Keurig in de stijl van die tijd dus.

2 likes

16 likes

Ouwetje van de dag

Veel km gemaakt…

24 likes

Is een goeie voor dit topic:

2 likes

Flèche Wallonne vandaag dus…

:peace_symbol:

35 likes

25 likes

Samen met een espresso.

16 likes

Leuke Sicura Bill :+1: de mijne wacht nog op de bezel van Lode. We zien het beide alleen zwart in omdat de postbedrijven niet mee willen werken :pensive:
Komt er nog een update van je reisverslag? :grinning:

2 likes

Vandaag een thuiswerk dag met de ex van @HorlogeHalle om de pols :grin:

18 likes