Goedemorgen,
Een “moderne” Ruhla. Dat datumvenster had wel wat kleiner gemogen.
Nee joh juist vrolijk zo’n smiley om je pols
Heel mooi en interessant Maar toch mis ik iets…
Tnx! Je mist de metalen band ?
En toch… kun je er op zien hoe laat het us! Dàt is nu het grote mysterie!
Leuk en zeer apart horloge, @Vanne.
Ik weet eerlijk gezegd niet veel over dit horloge. Vorig jaar voor een paar tientjes op marktplaats gekocht maar jaartal of iets dergelijks weet ik helaas niet
Wat een gaaf ding! Mooi merk, Doxa. En dat voor een paar tientjes… Lucky Guy!
Mooi maatje ook voor zo’n klassieke vintage (jaren 50?) dress watch.
Geniet er van.
Ja dankje. Ik ben er heel blij mee. Lijkt recentleijk ook geserviced te zijn want op de timegrapher liep hij maar zo’n 10 seconden te snel. Hij is 34,5 mm wat voor mijn smalle polsen een prima maat is
Dank!
Hier vandaag ook een penankertje net als bij @LVA.
Deze vond ik onlangs op een rommelmarkt en was tot dan nooit gedragen.
Vandaag kwam daar dus verandering in.
Eindelijk gerechtigheid voor deze Papila! Wat een grappig horloge!
Uit de DDR? Mikrolisk geeft geen sjoege op dit merk.
Nee, geen DDR.
Er zit een Hong Kong penankertje in.
Ik dacht dat er Remex op staat.
Mee eens!
Dit is mijn eerste post. Eind zomer begonnen met opknappen van uurwerken en dit is mijn hoogtepunt tot nu toe.
Delvina Genève met een ETA 2789 met quickset voor dag en datum. De dagen van de week zijn in NL. Horloge and is 18 ipv 19 dus daar moet nog verandering in komen. Maar die wijzerplaat!
Geïnspireerd door de mooie Doxa dress watch van @christian1122 laat ik vandaag deze zien:
Onlangs gescoord op de Verzamelaarsbeurs in Utrecht, begin deze maand.
Inmiddels is de stalen kast netjes opgepoetst, de nog gave wijzerplaat met heel licht patina is voorzichtig gereinigd van losse stofjes en vuiltjes, er is een nieuw glaasje geplaatst en voor de finishing touch heb ik er een nieuw (new old stock) bandje (van de rommelmarkt in Zürich, of all places) opgezet.
Het horloge loopt netjes op tijd, binnen een minuut per dag. Misschien is dat met naregelen nog nauwkeuriger te krijgen, maar dan heeft ie mogelijk toch ook een servicebeurtje nodig. Daar ik echter momenteel ook al 4 horloges voor reparatie en service bij @Tokes heb liggen, moet het ETA1080 werkpaardje dat in deze Berg - Parat huist, nog maar even op zijn beurt wachten, Wel grappig trouwens: ‘Berg Parat’ is een Duitse fabrikant uit Pforzheim, maar men vond het kennelijk nodig om hier toch een Zwitsers uurwerk in te plaatsen.
Des te opvallender omdat het Duitse horlogefabrikanten collectief Parat nu juist was opgericht om o.a. de concurrentie met de Zwitserse horloge kartels aan te kunnen.
Nog wat foto’s:
Even geen foto van het ETA uurwerk omdat ik voor deze gelegenheid het horloge niet wilde openmaken. Zo’n klemdeksel is m.i. toch vaak wat kwetsbaarder dan een schroefdeksel en dan open ik het horloge liever niet als het niet echt nodig is.
Jullie moeten het voor het uurwerk dus even doen met een plaatje van Dr. Ranfft:
Hieronder nog twee halfprofiel prentjes met het mooie roggenleren bandje, een geluksvondst op de zaterdag-rommelmarkt in Zürich waar ik vorige maand bij mijn dochter op bezoek was. Vier ongebruikte new old stock bandjes van roggenleer voor een prikkie! Ach, een kinderhand is gauw gevuld…
Om af te sluiten nog een mooie oude advertentie van Berg uit Pforzheim en een briefhoofd van de Fa. Wilhelm Beutter, de fabrikant van de Berg horloges.