Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

Ik ook. Toch zijn ze meermalen mijn redding geweest als de huwelijksambtenaar weer eens voor een licht raam stond.

1 like

Met 6400 ASA of hoger nooit last van gehad. Maar goed mijn opdrachtgevers gaven niet om een korreltje.

Niet als pro overigens maar als amateur zit je wel met dichtgeknepen billen in een donkere kerk en een rolletje van 36 :grin:

Ik ben een jaar of vijf broodfotograaf geweest. Halverwege de jaren 80 (vorige eeuw).

1 like

Terug on topic (hoewel fotografie ook een top-topic is :wink: :grin:). Vandaag maar weer eens de NA

17 likes

Vandaag deze prachtige Verdal uit de fifties:

27 likes

11 likes

Prachtig! Ik heb er ook zo´n een!

Dé japanse oysterdate :face_with_monocle: :face_with_monocle:

The Silverwave Club :ok_hand:

8 likes

Zoiets heb ik ook onderweg, maar dan in minder goede staat. Het is de bedoeling, dat die er ook zo goed uit zal komen zien…

2 likes

Ben benieuwd! Moet je er veel aan doen?

In ieder geval een ander glaasje, de behuizing is bekrast en het is nog niet zeker of het uurwerk het doet. Maar er zit een ander uurwerk bij en voor €30 vond ik het wel een gok waard.

11 likes

Aiii… Die is er wel flink aan toe… Case kan je misschien nog wat polijsten… Glaasje kan ie zeker wel gebruiken ja :sweat_smile:

Mooi deze! Welk uurwerk zit er in?

No Risk , no fun…

Dat geldt ook voor deze:

Daarvan weet ik ook niet, of die het doet, maar daar was de prijs dan ook naar…

12 likes

Dank je! Er zit een Venus 188 in.

1 like

Dacht ik al! Lay-out en leeftijd gelijk aan mijn Airain. Die is wat luxer afgewerkt maar lijkt er enorm op:

31 likes

Seiko 6139-7100 “White Helmet”

18 likes

Ik ben een relatieve leek hoor, maar is de lay-out bij de meeste vintage chrono’s niet min of meer hetzelfde? Ik zie aan de buitenkant niet of er een Venus 188 of een Landeron 48 in zit…
Jouw kast heeft een andere kleur goud, andere pushers, andere indices, andere bedrukking van de wijzerplaat (telemeter schaal, andere tekst), andere lugs, enz. enz. Eigenlijk vind ik ze helemaal niet op elkaar lijken, behalve dan dat het allebei vintage chrono’s zijn en dat ze beiden zeer fraai zijn :smiley:

Maar ik heb er maar bar weinig verstand van, dus ik leer graag van je hoe jij het aan de lay-out ziet!

1 like

Heel fraai👍

1 like

Eigenlijk gisteravond

17 likes

Deze al een tijdje niet meer gedragen. Maar nog steeds een van mijn favorieten!

17 likes