198.741 K Omega Constellation voor de Japanse markt. Grote 37mm kast, 20mm bandaanzet en een stemvork uurwerk (volledig geserviced)
Wat een gaaf ding!
Het was een wrak toen ik het kocht. Ik heb hem zelf opgeknapt. Uurwerk uit elkaar en schoongemaakt etc. Glas geschuurd en gepolijst. Secondewijzer miste, maar gelukkig had ik die nog eentje.
Ik heb het datummechanisme wel 5 x moeten monteren voordat die eindelijk goed zat.
Ondanks dat het een zeer goedkoop prul is, loopt ie echt goed.
Op links een Hamilton Fontainebleau en op rechts een Fontainebleau ‘B’. Beide uit 1968. Twee kunstzinnige automaten van Hamilton.
Mooi sportief horloge! Voor “CODHOR” vind ik “COoperative D’HORlogerie”. Dit samenwerkingsverband was (is?) gevestigd te Pontenet, Zwitserland. Misschien brengt deze zoekingang je verder.
Heh, dat is bijzonder, de schaal van de Telemetre vermeldt ‘Mile’ maar lijkt in km te zijn, met de 10 op de 6u positie?
Dat heb je netjes gedaan! Het resultaat mag er zijn.
Prachtig Marijn.
Yes! Dit is altijd een mooie plus haha. Ik denk de 2472 ivm semi quick set. Springt feilloos op 00:00 over .
Dankje! Ik zal eens kijken wat ik nog kan vinden. Mocht het interessant genoeg zijn, schrijft ik een NA
Ja he, echt blij mee haha. En voor de prijs een koopje als je de bedragen op rikketik zag .
Sow, die wijzerplaat is echt mooi! Top stuk