Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

En 's middags dan? :innocent:

1 like

Dan draag je de nieuwe aanwinsten!!!

1 like

Vanmiddag een nieuwe band gemonteerd

32 likes

Het is dat ik moet werken, anders deed ik het wel. Heb er genoeg horloges voor…

1 like

image

Klopt. Deze zou dus tussen 1940 en 1941 gemaakt moeten zijn. Dank voor het dateren, Frans.
Ik had die tabel nog niet gevonden. Wat is de bron? (Linkje?)
Ik zal het de eigenaar van het horloges (mijn schoonzoon) doorgeven, vindt ie vast leuk

Maar mijn antwoord op de vraag van @TKH of er in de '40’s al centrale secondenwijzers waren was:

En dit model Omega werd al in vanaf '39 gemaakt volgens het verhaaltje in de oude Omega advertentie.

7 likes

Mijn Citizen Hisonic eindelijk kunnen voorzien van een nieuw glaasje, en ook maar meteen van een nieuw bandje. En wat een verschil kan dat maken voor deze leuke zoemer…

25 likes

Vandaag een Junghans uit de vijftiger jaren met mooie rooie seconde.
Lijkt bijna nieuw.

34 likes

Goedemorgen!

26 likes

En hoe lang is men wel niet doorgegaan met subseconds? Ja natuurlijk zijn ze er nog steeds. Zeker ook in Chronographe… Maar zoals in de FE 233 -66 , dat was toch zeker best al ouderwets in de seventies?
Er zijn vast nauwelijks quartz horloges met subseconds?

17 likes

24 likes

Goedemorgen,

Fijne dag iedereen!:watch:

30 likes

Het was niet als kritiek bedoeld hoor, sorry als het zo overkwam, ik doelde alleen op de leeftijd van de getoonde Omega :wink:
Voor de rest ga ik helemaal met je mee.
De tabel (gedeelte) heb ik jaren geleden een keer opgeslagen.
Volgens mij was het deze van het Omega forum.

3 likes

24 likes

Franse Aldor op een regenachtige dag :relieved:

27 likes

De gereanimeerde patiënten zijn zojuist weer richting @Lexaf vetrokken, was een leuk projectje!

28 likes

Goed gedaan!

2 likes

Jouw resultaat mag er ook zeker zijn!! :+1:

2 likes

Omega Flightmaster / Seamaster 166.091 uit 1971 met 1002 uurwerk.

25 likes

Al veel eerder… deze Gruen is van 1918. Dit soort modellen waren bedoeld voor dokters/zusters.

12 likes