Een Ruhla dus. ![]()
Als ik een zilver en blauwe combo op een wijzerplaat zie word ik meteen vrolijk, leuk dit ![]()
Vandaag deze leuke rariteit aan de pols, de Kirovskie Crab. Ze zijn er in verschillende kleurcombi’s, ik had vandaag zin in deze zwarte!
Leuk ding Peter! Wel iets totaal anders als de Beguelin Damas waar ik recent over schreef.
Nilax maakte trouwens wel vaker leuke horloges in combinatie met mooie Zwitserse uurwerken. Zoals deze van mij, qua design denk ik uit ongeveer dezelfde periode:
Wel grappig: er staat Nilax - Unitas op de wijzerplaat, maar er zit een AS 1950-52 uurwerk in.
Gaaf deze ![]()
Thnx ![]()
Kerstboom aftuigen… denk dat deze ook het nest mag gaan verlaten… heel mooi, maar draag hem zo weinig, en net te klein voor me smaak en draag bijna altijd bracelet of rubber in de zomer… iemand interesse? Scheelt een topic in het blauwe gedeelte
Gewisseld naar deze Seiko 7025, zonet helemaal opgeknapt. Nieuw glas, het oude was gebarsten en de wijzerplaat zat vol stof, bijna helemaal schoon kunnen krijgen. Mooi vintage geworden💛
De rotor zat los en de schroefdraad ervan bleek in het uurwerk gedrukt te zijn zodat de secondenas niet zonder wrijving liep. Aandraaien trok hem weer op zijn plaats en voilà, het raderwerk wilde weer rondkomen.
Tenslotte schoongemaakt en geolied. De balans swingde eerst maar enkele seconden, na de schoonmaak maar liefst anderhalve minuut😊.
Het bandje is afgedragen, maar een schoonmaak deed al wonderen, evenals nieuwe bandpennen. Bruin leer is waarschijnlijk wel mooier.
Behoudens enkele kleine verschillen in de vorm van de platines kon ik geen verschil ontdekken tussen dit caliber 7025 en de 7005, die ik vooral verzamel.
Vandaag een horloge van een wel heel generiek merk: ANCRE.
Dat kan dus van alles zijn. Waarschijnlijk Duits fabricaat, want geen Swiss made op wijzerplaat of uurwerk en ook het design vind ik erg Duits.
Dat uurwerk kom ik trouwens ook niet uit. Geen idee wat voor kaliber het is. Speurneuzen: actie graag! ![]()
Wel een leuk jaren '50 ding. Datum staat verkeerd, want geen snelverzet en 23 dagen doordraaien ga ik niet doen bij zo’n oud uurwerkje.
Met dank aan @Betula voor het vintage donkergroene kroko bandje.