Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

Ik ben zeker benieuwd, al weet ik dat het sowieso een 133.8 bumperautomaat is. Op mijn verlanglijstje staat een tafelmodel case opener, ik zag laatst een review van een betaalbare die goed getest werd. Pas als ik die heb, gaat ie open denk ik :slight_smile:

Ik heb denk ik een goede prijs betaald voor de Zenith, zelfs met import en verzendkosten.

Dogmaatje vandaag…

17 likes

Wissel met Lagonda Commander

Gisteren kast verguld en vandaag de wijzers opgeknapt.
Stift moet nog ingekort worden.

Wijzers geprobeerd te vergulden, is een beetje dof, het kan nog tot glans worden gepoetst, maar deze tint vind ik ook wel passen.
Kale kast. Wat er origineel heeft opgezeten, is me nog niet bekend.

15 likes

Vrij moeilijk aan te komen; zolang je onder de 2k bent gebleven, is het een goede deal, zegt mijn gevoel.

Met import/ verzendkosten onder de 1500 gebleven.

2 likes

Heel goed, deze wordt alleen maar duurder. Mooi dat zo’n chrono te koop staat voor 7k, dat geeft je een goed gevoel, lijkt mij. Heel mooie aanwinst voor je, draag het met veel plezier.

1 like

Die is in goede staat nog, zeg!

1 like

Nieuw thema

21 likes

Nog altijd een van mijn favoriete merken - dan bedoel ik wel vintage…met nieuwere en retro’s Timex heb ik nog niet echte vonken over zien slaan (maar dat ontbreekt bij mij in de meeste ‘geleende’ en terug grijpende ontwerpen…:sleeping:)

15 likes

Bulova vandaag

17 likes

Soms is een horloge meer dan alleen een mooi vintage stuk.
Deze B. Heidne Hälsingborg gaat binnenkort mijn collectie weer verlaten, maar wel voor een heel bijzondere reden — het gaat terug naar de familie Heidne als cadeau voor Börje Heidne’s dochter haar 65e verjaardag.

Hoe bijzonder is het dat een horloge, zoveel jaren later, weer terugkeert naar de familie waar de naam ooit op de wijzerplaat terechtkwam. Dat soort verhalen maakt vintage voor mij extra mooi.

De laatste foto’s van B.Heidne

21 likes

Wat een mooi verhaal, en tevens een prachtig horloge!

Fijne avond allemaal!!:watch:

17 likes

Deze 14K Remova, net geserviced voor een oud-collega. Plm. 1960. ETA 2390. Een van de meerdere erfstukken die ik in de loop der jaren voor hem heb mogen doen. Hijzelf is 56 en is vorig najaar gestopt met werken. Niet met pre-pensioen of wat dan ook - gewoon gestopt. Klaar er mee. Geld - blijkbaar voldoende. :no_mouth:

Hem toch een beetje gematst, krijgt zelfs het bandje er bij. I’m too good for this world. :wink:

Loopt vooralsnog netjes binnen COSC. Niet dat dit ergens gepretendeerd werd, maar als het kan… :innocent:

14 likes

13 likes