Bij mij klopt de eerste indruk vaak wel en als ik een horloge te klein vind, dan blijft dat ook zo. Het is zo afhankelijk van de diameter, lug to lug, dikte, kastvorm, type horloge, etc. Je weet het pas zeker na passen.
Zelfde hier, en soms een wat grotere, maar hangt ook helemaal af van het horloge en de gelegenheid.
Ik heb 17cm pols maar droeg mijn 36,5mm Traska veel te weinig en heb hem uiteindelijk weggedaan om die reden.
Vorige week nog, staat in het blauw. 38mm die draagt als een 36 op dezelfde maat pols.
Mijn enige twee horloges zijn 35 en 36 mm. Ik vind het juist makkelijker omdat ik zo minder kans heb ergens tegenaan te beuken en hij valt makkelijker onder mijn manchet. Bovendien staat het veel chiquer als een horloge om je pols valt in plaats van erop ligt. Ik vind juist de noodzaak voor zo’n grote wandklok om je pols aanstellerij
Ik moest even kijken of dit niet het topic “Wennen aan ‘te groot’ horloge” was. Ziet er eerlijk gezegd nogal fors uit…
Foto’s kunnen enorm vertekenen. Overigens ziet het er op mijn 16,5cm pols sneller uit alsof het wel meevalt.
1 mm. verschil kan toch niet het verschil maken … 38 mm of 39 mm. …
Voor mij persoonlijk kan 1mm alleen het verschil maken bij de lengte van de band. Net iets te strak kan echt vervelend zijn. In alle andere richtingen geloof ik het wel…
Ja, het went tot een grens, 34mm is wel het minimum voor mij. Polsen van 16,5cm dus ja als jij boomstammen hebt van 19cm en groter dan is misschien 36-38mm de ondergrens voor jou. De dikte van de bezel en de kleur van de wijzerplaat of lug tot lug grootte kan ook veel doen.
Te klein gaat meteen weer de deur uit, net als te groot!
Het zit inderdaad tussen de oren. Als het na een maand nog niet went, dan vrees ik dat het geen blijver is.
Ik heb een vrij ronde/bolle pols van 20,5. Ik draag met veel plezier horloges van 42 tot 36mm. Ooit eens een 34mm geprobeerd omdat de groene dial niet groter geleverd werd. Dit heb ik uiteindelijk niet gekocht.
Meer dan 42mm kan voor mij als het niet te (kop)zwaar wordt.
Twee 36mm horloges …
Zelf kocht ik een Omega Seamaster midsize automatic voor een erg nette prijs. Mooi horloge maar ik kreeg er geen klik mee omdat ik het te klein vond.
Gaat best, 33mm. Zit weer wat meer op kantoor en dan is het top.
Maar kan ook zo. Staat nu wel in het blauw, maar niet om de maat.
Net opgezocht : de Seestern is 42mm.
Ik heb hier nog weinig te kleine horloges gezien in dit topic. Zal vooral tussen de oren zitten.
Ik mag hopen, dat je pols niet zo klein is in omvang @BATMAN.
de mm.'s zullen wel cm.'s zijn, dus je polsomvang is 20.5 cm…
Tja, wat is klein?
Toen in in 1985 deze 36 mm Pulsar kocht was dit gewoon een standaard maat.
Ik ben blij dat ik hem nog heb en draag hem geregeld.
In de jaren 80 (en daarvoor ) was trouwens alles kleiner, behalve de baggy trousers van Madness…
Maar om “On-topic” te blijven, de horloges die men tegenwoordig “klein” noemt, hebben in mijn ogen meer stijl. Om mijn 17,5 cm pols zit regelmatig een 34 of 36 mm.
36,2mm Seamaster
34 mm OP
Een echte duiker mag van mij wel wat groter zijn. Die heeft immers ook een functie onder water.
Al met al heeft het te maken met je eigen ontwikkelde smaak en wat bij je past. Een klein horloge went snel.
Als je louter voor de look wilt gaan, is inderdaad de Pagani een goede keuze. Zeker wat prijs betreft. Echter is de Pagani niet te gebruiken om mee te gaan duiken, want dan verdrink je Zoek de reden maar eens op.