Hier ook 19,5. Horloges met een diameter van minder dan 40mm vind ik geen porem op mijn pols. Veel geprobeerd, maar kan er nooit aan wennen.
19.5 cm pols hier en ik denk dat 37mm wel het minimum is voor mij en 40/41 mijn voorkeur heeft.
I get your point, @ROC aka André. Ze lijken meer op 40-41mm horloges op jouw pols. Het zijn trowens allemáál pracht-exemplaren, ingetogen beauty. :thumb:
Ja mijn presage:
Ook 39mm en toen ik hem in het echt zag dacht ik fuck dat is klein

Maar ik vond het een mooi horloge en heb hel toch gekocht, geen enkele moment spijt van gehad.
Het is klein maar draagt wel netjes vind door de grote, ziet er door de grote wat luxueuser uit vind ik.
Nu moet ik wel zeggen dat 39mm echt de minimum is voor mij ik zou nooit kleiner gaan en vind mijn astron met zijn 43mm toch een pak mooi qua grote

Maar inderdaad voor mij viel het dus mee, hopelijk heb je er iets aan

Ik heb sinds een tijdje een datejust 36mm om mijn 17cm pols en het is nog een beetje wennen inderdaad:
Ik denk dat ik eraan kan wennen maar ik heb bewust geen explorer gekocht die nog iets kleiner oogt (en die moderne heeft ook meer taper dan deze dj).
Ik merk wel dat ik mijn 40mm GS (met lange lug-to-lug) wel steeds groter aan vind doen sindsdien:
@Thijs9F82: zijn beide case backs vlak op de pols ? Dat scheelt ook, want bv. met de pols meegevormde lugs laten het horloge ook “kleiner” dragen.
Danku ,
Ik snap je probleem hoor ik had juist hetzelfde, het heeft wel iets een kleiner horloge maar kleiner dan 39mm is echt een no go voor mij .
Veel succes
Voor jou ook
Jazeker!
De l2l van mijn 42mm Hamilton is 50 dat is best wel een unit.
De Seiko 5 en Dolce zijn 37mm echt groot wil ik ze allemaal niet noemen.
Dikte speelt ook een rol en natuurlijk je eigen gevoel een 44mm knoepert vind ik doorgaans niet zo mooi bij nette kleding.
Draag een Jaeger Reverso afwisselend naast grotere dingen zoals een Breitling Old Navitimer. Heb er geen problemen mee.
Lug to lug is enige waar ik naar kijk, diameter boeit me niks.
En daaruit volgt dan dat een horloge mag ‘nooit overhangen’.
Binnen die grenzen van het bovenstaande heb ik van klein tot groot en vind het allemaal mooi, alleen als ik switch dan is het altijd even wennen!
Klein, heel mooi:
Groot, ook heel mooi:
18 cm pols met een 36mm Marathon
En een 37mm Nomos… ok deze oogt wat groter en heeft langere lugs.
Mijn conclusie, kan prima!
Wat een beauty! Welke band is dat?
Ik had een leuke Caravelle van 36 mm, Zwitsers uurwerk erin, netjes een beurt gehad van iemand hier op het forum en tóch verkocht. Mijn horloges zitten pas lekker vanaf 40 mm, 42 en 44 idealiter op een 18,5 cm pols.
Ik vind de Marathon groter ogen, maar nou heb ik al oude ogen…
Ik kon zelf niet wennen aan de 36 mm explorer ondanks de goedbedoelde adviezen van een hf lid van wie ik het horloge had gekocht. Ondanks het draagcomfort voelde het voor mij te ielig aan. Ik draag liever iets groter met mijn polsmaat van ongeveer 18 cm.
Ik draag mn prx 40mm met liefde, eigenlijk te groot voor mijn smaak maar vind het zo’n mooi ding.
Geldt ook voor mn Accutron ‘bow tie’… eigenlijk te klein (35mm) maar zo mooi. Dus ook gewoon dragen.
Size doesn’t matter.
Zolang het maar mooi is.
Binnen grenzen.
De Bulova Moonwatch draag ik niet.
Heb ik ook niet .
Het brein is een raar ding.