Wennen aan 'te klein' horloge?

Toen ik mijn 34mm Air King kocht moest ik wel even wennen (polsomtrek 17,5 cm).

Ook de Tag Heuer 1500 was even wennen (37mm maar oogt kleiner door bezel).

Uiteindelijk vond ik beiden prima dragen na een tijdje.

1 like

Ja prachtig! Heb er ook een paar van the watch Stewart, uitstekende banden.

1 like

Staat je allebei heel goed vind ik.

1 like

Ben ook al een paar jaar aan deze 34mm gewend trouwens…

2 likes

Heb je het nu over je pols of het horloge :slight_smile:

Voor jou een vraag en voor mij een weet… :+1:

2 likes

Ik heb geen zin om er het hele topic op door te spitten, maar heeft iemand al gezegd dat je een prachtig horloge gekocht hebt…
Echt een superleuk ding.
Heel veel plezier ervan.

Klein duikhorloge is geen enkel probleem en gewoon functioneel want onder water lijkt alles wat je ziet ca. een derde groter. :slightly_smiling_face:

3 likes

:smiley::ok_hand::diving_mask:

1 like

Die 30% vergroting is sommige weinig hulp.
En probeer maar eens de kleine ring in te stellen met 5mm neopreen handschoenen.

36mm is onderweg

Ben heel benieuwd

9 likes

Ik weet niet wat voor jou klein is, maar het verschil tussen 38, 40 of 42 millimeter maakt geen biet uit.
38+30%=49,4 mm
40+30%=52 mm
42+30%=54,6 mm
Als iemand de minutenwijzer en bezel niet kan aflezen van een 49,4 mm komt die niet door de keuring of is in elk geval ongeschikt.
De ene kartel is de andere niet, lees een gladde bezel is lastiger, maar de diameter….
Je doet nu net of het onmogelijk is om met handschoenen de bezel te verdraaien.
Bovendien kan het handschoentje ook uit.
Hoe dan ook, in al mijn tientallen duikende jaren in Nederland met handschoenen gedoken en nog nooit problemen gehad met m’n redelijk gladde 38 millimeter diameter en dan heb ik bovendien grote handjes.:slightly_smiling_face:
Leuk filmpje van deze stroomduik. :ok_hand:t2:
Ik denk dat de duik niet lekker ging door te weinig lood omdat de Oosterschelde zout water is en je de duiken ervoor vermoedelijk in zoet of brak water gedoken hebt.
Ik hoorde iemand zeggen ‘Ik snap er niks van’, zal hier mee te maken hebben gehad.
Klassieke beginnersfout.:wink:

3 likes

Een sluwe vos verliest wél zijn haren, maar nièt zijn polsomvang c.q. 34 mm.-horloge. :wink: :balloon: :joy:

1 like

Daar krijg je never nooit spijt van, beste @APMV aka beste Arjen. :+1::sunglasses: Een erg goede keuze, geniet met mate(n). :wink: :smiley:

1 like

Dank, ga ik doen :smile:

Inderdaad zo is het maar net :+1:

Op die foto denk ik, tering wat groot :rofl: .

Staat uitstekend

4 likes

Wow, prachtige Timex. Volgens mij overal uitverkocht :frowning:

1 like

Niet mijn filmpje hoor, ik zocht gewoon iets met een realistische zichtbaarheid op mindere dagen. Soms kom je in zones waar je geen fluit ziet. En wat grotere instrumenten zijn dan handig.

Btw, je rekent beter in oppervlak [mm2]

1 like

Hier nog te koop

https://www.mrporter.com/en-nl/mens/product/nn07/accessories/fashion-watches/plus-timex-expedition-north-field-post-36mm-stainless-steel-watch/1647597338192890

En anders op EBay voor teveel geld :smile:

1 like