Telt als 1, en dat is een back up. ![]()
AQ4020-54Y. Dat was de mooiste kastvorm voor mij, op het eind van de rit.
Overigens ook met crown guards. 37mm is de superieure maat op mijn 18.5cm pols. Helaas wel een rehaut voor de minute track, wat ik op de Shunbun ook erg skeer vind. Op het eind van de rit wint dit voor mij:
Maar de AQ4020 (denk ik toch?) van @Anthony speelt mee in die league. Die is fantastisch. Misschien zijn The Citizens wel het mooist met de simpele 37mm kast, een simpele sunburst, en cursief “Chronomaster” op de plaat.
Pfuh… niets mis mee.
Haha, ja wist ik ![]()
Mijn one piece?
Dat zou een witgouden Daytona Oysterflex zijn met een meteorietplaat, wat een geweldig ding is dat zeg.
Alles wat je nodig hebt in één horloge.
Toch het stukje extra kwaliteit en merkbeleving ten opzichte van de prx. Met de Uncle schakels erop heb ik de voor mij perfecte look en fit (ook met de ranger band had ik dat niet helemaal).
Heeft mij wel iets van 6 bb’s gekost om erachter te komen ![]()
Heel vet idd. Mooier dan je geelgouden dus?
Dit blijft stiekem wel de allermooiste ![]()
@JohnD , zonder enige twijfel vind ik toch …
- je GS met BoR horlogeband de allermooiste one piece collection.

Hmm, zou voor mij nooit m’n
kunnen zijn. Het lijkt me bijzonder onpraktisch en onprettig, wanneer ik mijn ‘one watch’ niet overal en altijd (veilig) kan dragen. Ik zou geen horloge willen waarbij ik daarover moet nadenken. Helemaal niet als enige horloge.
Ik snap je punt, en dat was eerlijk gezegd ook één van mijn twijfels vooraf. Maar in de drie jaar dat ik nu een Daytona in geelgoud draag, is dat in de praktijk eigenlijk nooit een beperking gebleken.
Ik ben er gewoon mee op stap geweest, naar festivals, vakanties, etentjes, noem maar op. Nooit het gevoel gehad dat ik ‘m daarom moest laten liggen of dat het onprettig werd. Tegelijkertijd moet ik daar wel eerlijk in zijn: ik doe ook geen extreem spannende vakanties. Je zult mij niet midden in de favela’s zien bivakkeren of door de achterbuurten van Kaapstad lopen. Maar in dat soort situaties zou ik überhaupt geen luxe horloge dragen, ook geen TAG Heuer, Oris of iets dergelijks. Dan gaat er gewoon een Garmin om en klaar.
Wat voor mij een belangrijk onderscheid is: geelgoud is niet per se onveilig, maar niet altijd even gepast. En dat maakt ’m in mijn ogen minder ideaal als one piece collection. Niet omdat je er niet veilig mee op pad kunt, maar omdat een geelgouden Rolex soms simpelweg te aanwezig is, afhankelijk van de setting.
Als ik écht zou moeten kiezen voor één horloge, dan zou ik daarom niet voor geelgoud gaan, maar voor witgoud. Zeker op rubber is dat gewoon extreem lekker: veel subtieler, veel meer under the radar en daardoor in vrijwel elke situatie te dragen. Voor de buitenwereld oogt het bijna als staal, terwijl je zelf weet wat je om hebt.
Eensch. Versta me niet verkeerd, ik vind geelgouden horloges, afhankelijk van de legering en het model, echt geweldig mooi. Rose trouwens ook. Maar dat was nou precies waar ik op doelde toen ik zei dat ik het niet als one piece zou kiezen omwille van discretie.
Zo vind ik de Daytona helaas beter te pruimen in geelgoud dan in witgoud of staal, eerlijk gezegd, omdat het warmte toevoegt. Maar we hebben het hier over een one piece die je overal aan hebt in je dagelijks leven. In diezelfde trent is een geelgouden Yachtmaster 37 ook geweldig, maar zou ik het nooit als one piece doen.
Ik denk dat dat vooral tussen je twee oren zit, toevallige ongelukkige niet te na gesproken.
Ik zou voor deze Milgaus gaan.
Hopelijk komt deze ooit uit in een nieuw jasje zodat het ook nog enigszins realistisch is om aan te schaffen.
Ik kan me dat moeilijk voorstellen, tenzij je er uitbundig mee loopt te zwaaien en showen op café in de verkeerde buurt.
Anders zouden al die pagani designers en addiesdivers hier ook niet kunnen buitenkomen, want los om de pols zie je echt het verschil niet tenzij je het van de daken schreeuwt.
Ik kan me geen enkele plek voorstellen waar ik in mijn dagelijkse leven kom of zou willen komen, waar ik me onveilig zou moeten voelen omdat er een rolex rond m’n pols hangt.
In Amsterdam, maar ook in Londen (ik kom in beide steden) en andere grote steden, loop je het risico om beroofd te worden, wanneer je met een duur horloge rondloopt. Er hangen jongens rond bij horecagelegenheden, om te spotten, en even verderop word je, onder bedreiging van een wapen, van je exclusieve horloge beroofd. Dit is een bekend probleem. Misschien had jij er nog nooit van gehoord. Betekent niet dat het niet gebeurt.![]()