Tja realistisch gezien geen een van de topmerken die ik bij deze topic zie verschijnen. Maar als ik mocht kiezen dan de Nautilus. Voor het eggie dan mijn Tag Heuer Formula 1 die nog opgeknapt moet worden na een dramatisch zwem ochtend met de kroon open.
Leuke keus! En jammer van die kroon.
O.k., vandaag neig ik dan toch wel weer erg naar deze.
Mooie sportief/chique all-rounder, 100m WR en in-house uurwerk met 80 uur PR, dus ook gewoon praktisch. En esthetisch ook erg goed gelukt, vind ik.
Niet meer dan terecht!
Interssante keuze! Wat maakt deze beter geschikt in jou ogen dan een Rolex explorer of een son 566?
Als nu alles weg zou moeten en ik er maar 1 mag houden, dan zou dat niet de duurste zijn, maar de, voor mij, breedst inzetbare, de Conquest VHP, heel erg blij mee:
Een goede tweede zou mijn eerste nieuwe Zwitser zijn, 21 jaar oud:
Nog maar een paar maanden geleden wilde ik de Seamaster eruit doen, tsss.
Ik had dit topic nog niet eerder opgemerkt, maar wat een ontzettend leuk idee om over na te denken. Ik zou denk ik nooit met maar één horloge eindigen daar ik veel te veel dingen leuk vind.
Waar moet het bij mij aan voldoen?
Robuust
Waterdicht
Meerdere tijdzones
Moet tegen een duik kunnen.
En moet tegen een stootje kunnen.
Recent heb ik deze gevonden in een Christopher Ward sealander gmt.
En dit zou een prima ‘one-piece’ kunnen zijn daar het alles afvinkt van het lijstje.
Ik sta op de lijst voor een Tudor black bay Pro, deze ziet er geweldig uit en zou een potentiële ‘one-watch’ kunnen zijn.
Echter als we het even los zien van budget heb ik hier wel een aantal opties die op mijn lijstje staan.
Ik ben opgegroeid in de jaren 80 en als klein kind keek ik altijd naar Magnum PI. Ik denk dat daar toch ook wel het begin ligt van mijn horloge pret. De blauw rode bezel deed het bij mij in ieder geval heel goed. Als kind wilde ik er ook zo een.
Misschien ooit een pre ceramic pepsi gmt… wie weet. Maar ver buiten budget:
Als hij er ooit komt dan beloof ik er een rode Italiaanse auto en Hawaii shirt bij te kopen.
En als absolute grail:
Patek Philippe Nautilus Travel Time Chrono 5990/1A en dan ook wel Tiffany stamped:
Ik denk dat je nooit iets anders nodig zou hebben dan deze.
Dit zou wel echt een kanshebber zijn voor jouw
Ik denk een dressy sport watch met een donkere dial.
Iets wat werkt met een stalen band en ook te verwisselen is met cognac leer.
Om het wat cools te geven een leuke quirk zoals een spring drive of een day-date window.
Persoonlijk ben ik meer een sucker voor een dial zonder arabic numbers: day-date, GS, Aquaterra.
Maar die Tudor is wel een beest
Heel fraai inderdaad. Zou ik ook goed mee kunnen leven