Wie gaat er zondag (16 november '25) naar Rikketik, en vooral waarom?

Van harte gefeliciteerd met jullie aankopen, zitten hele mooie bij👍

4 likes

Ik vond het een zeer magere beurs.

Veel zooi en hoofdprijzen voor het eerst niks gekocht :open_mouth:

7 likes

“I love the smell of Radium Dust in the morning”

Leuke beurs weer. Gezellig om @Quintage en @wbcoupe te ontmoeten en een stel bekenden te spreken. Bas had een aantal geservicede horloges voor me, plus twee cadeautjes. Altijd Sinterklaas, die man. Wilko had twee Eska uurwerkjes met fraaie, vierkante wijzerplaten voor me meegenomen. Dat worden leuke projecten om kasten bij te zoeken.

Lotje 1

Geinige Favre Leuba Mumbai Special van @VmaxNL gekocht, plus deze Omnia:

Wijzerklemming moet worden nageken. De minutenwijzer draait niet mee. Mooi ding wel.

Rechts een nieuwe, blauwe 16mm band.

Lotje 2

Dit hele zwikkie. De Pierce, rechts op de foto, is linea recta naar Bas gegaan als cadeau. Het horloge op de bund strap is een Surena, daar viel ik voor. De Venus automaat heeft een secondewijzer nodig, daar zit een “Venus” Felsa Bydinator in. De Orly heeft een

Wederom een coole Radiant Blumar erbij.

Lotje 3

Bij de Buren.

Royce Tank

Deze vond @MeNToR - die zelf sowieso al een topdag had. :clinking_glasses:

Zooi wil ik het allemaal niet noemen, er lag nog veel meer moois.

Jammer alleen dat we in NL geen handen afhakken van dieven, want ik hoorde dat er serieus waardevolle horloges zijn gegraaid. :sob: Daar word ik echt misselijk van. Sterkte voor de gedupeerden.

32 likes

Bulangs bandje maakt al een verschil. Binnenkort wat TLC geven.

23 likes

Ben je besmet met horloge wekker virus door @fredpanarai1? :alarm_clock::blush:

Die Allenby is een mooie dresser!

5 likes

Mooie vondsten

1 like

:hushed::wink::radioactive:

De Omnia lijkt me inderdaad wel :radioactive: Wel een heel mooi horloge.

Wat een onwijs gave Pontiac tank!

2 likes

Dank je. Leuk dat jullie ook zijn geslaagd. :+1:t3::+1:t3:

1 like

Die Favre Leuba is leuk. gefeliciteerd.

1 like

Vandaag een hoop forumleden ontmoet aan de HF stamtafel in het restaurant. Vrees dat ik niet alle namen en gezichten nog bij elkaar weet, maar leuk om eens wat gezichten te zien :grin:
Was niet van plan om iets te kopen, en afgezien van een paar open eind bandjes heb ik dat ook niet gedaan.
Verder uiteraard het Tissot aanbod bekeken; topper was voor mij dit fraaie zakhorloge, maar de vraagprijs van tegen de 1000 Euro was me wel een paar graadjes te gortig :face_with_peeking_eye:

Paar fraaie 33.3’s, maar daar heb ik op het moment sowieso geen budget voor.

Deze cal. 20 was ook tof:

36 likes

Het was leuk je even gesproken te hebben en jouw horloges eens in het echt te kunnen zien!

2 likes

Was erg geslaagd, niet te druk want goed verspreid. Veel HF’ers gesproken waar je het uiteraard ook voor doet. Daar bovenop nog leuke projecten kunnen scoren voor weinig:

Twee Venussen, een onbekende met Timor uurwerk, zeer platte Precimax met ETA automaat, Rado Silver Gazelle (kroon en stem heb ik liggen), vol zilveren poetsdoos, aantal Seiko’s met werk of voor onderdelen, citizen met kapot glaasje maar intacte wp (glaasje heb ik denk ik in de voorraad), lopende Orient en een citizen Crystron. Het was een enerverende dag, benieuwd wat de volgende gaat brengen…

23 likes

Heb je niet gezien, jammer!

2 likes

Ik vond het een matige editie. Erg druk en veel knutselwerk. Goed nieuws voor handige HF-leden, zoals hierboven ook te zien is aan de aanwinsten, maar voor mij niet interessant.

Enkel een mooie GP 7100 Pepsi gepast. Mooi horloge, maar weet niet of het onderscheidend genoeg is om mijn collectie te halen.

5 likes

Toch nog wat oude meuk gescoord vandaag.

31 likes

Bron, Medireva;
Uit onderzoek blijkt dat 16% van de mannen tussen de 40 en 80 jaar incontinent is. Boven de 70 jaar is dat zelfs 30%. De meest voorkomende oorzaak van incontinentie bij mannen is ouderdom. Ook een operatie kan ongewild urine- of ontlastingsverlies veroorzaken.

Sluitspierproblemen zullen vermoedelijk bij dezelfde demografie vaker voorkomen dan bij 30ers.
Dus… Vanaf welke leeftijd is niet te beantwoorden. Maar hoe ouder je wordt, hoe groter de kans xD

Maar terug on topic. Ik herken het probleem van spruitjes en nare lucht dus niet echt. De gemiddelde rommelmarkt in een gymzaal is vele malen erger.
Daarnaast ben ik obscure rommelmarkten in de veestallen van wallonie gewend. Als je daar naar de toiletten bent geweest, schrik je zelfs niet meer van India.

12 likes

Was erg leuk om je vandaag even gesproken te hebben. Bedankt voor je enthousiasme! :grin:

2 likes

Ehm…

Heel mooi! Professionele handelaar?

1 like

Ik vond het een heel geslaagde editie voor mij. Niet heel veel gekocht, wel wat gereedschap… Geen horloges (die probeer ik juist kwijt te raken).

Wel een klant gehad, die nog niet helemaal wist, hoe een horloge werkt, eens kijken of hij zich vrijwillig meldt Ik noem geen namen, F… :stuck_out_tongue_winking_eye: :innocent:

7 likes

…erry :sunglasses:
Edit: wat roestige schroefjes aan de binnenkant voor de uitwerkborging en een verroeste stem. Niets wat niet verholpen kan worden Patrick :grin:

4 likes