Wie gaat er zondag (16 november '25) naar Rikketik, en vooral waarom?

Erg leuk om je te ontmoeten, prachtige uurwerken :heart_eyes:

2 likes

Oh ja: wat me ook opviel, veel jonger publiek en de danes lieten zich ook niet onbetuigd :+1: één ervan heeft nog zaken gedaan met @Magni80.
Leuk die brede interesse.

8 likes

Klopt, kan ik beamen. Ik merk dat al een tijdje, dat het publiek jonger en breder wordt. Wel mooi om te zien, dat je er allerlei pluimage tegenkomt, van een sjofele werkman, tot een heertje in pak.
En dat staat dan door elkaar, en verdringen elkaar om toch maar alles het beste te kunnen zien…

6 likes

Vandaag samen met @Phodebimos naar Rikketik geweest, veel hf leden gezien. In de vintage hoek zat het vol dus kon niet zoveel praten maar wel leuk om wat bekenden te zien.
Leuk dat je slaagd bent @PetraO en kennis gemaakt met Mrs Petrao.
Leuk dat Mrs Petrao ook geslaagd is met de tafelklok/wekker van Erwin Sattler.
Jij natuurlijk ook met je projectjes en met je Poljot en Seiko, wel dragen he!
En ja Folkert had natuurlijk wel de afspraak met Petra dat ze ook een Poljot moest kopen :wink:

Het was druk in de toko, soms lastig om de horloges te zien, gelukkig sloot Bernhard zich ook bij ons aan. Kon mij goed adviseren wat leuke horloges zijn en wat redelijke prijzen zijn. Heb gelijk een abonnement afgesloten bij Rikketik, niet zozeer dat ik altijd horloges zou gaan kopen maar heel leuk om met diverse leden van het hf te kunnen praten.

In een vlaag van verstandsverbijstering kocht ik een Bella&Rose, stelt niets voor maar gelukkig zat er in de box nog een portemonnee en een pen in de box en ook een niets voorstellend horloge, foto’s komen later.
Van mijn grote vriend @Dutchspur kreeg ik 2 Rico’s, misschien kan hij mij nog de specs doorsturen. Ik ben er heel blij mee, dank je Petro :+1:.

Tja zag diverse leuke horloges, zoek ze altijd wel uit. Lekker aan de prijs allemaal dus die liet ik voor wat het is.

Toen bij de stand van @VmaxNL (Patrick) toch een leuke vintage gekocht, een Universal Geneve heel klein en heel dun 31mm, 3x raden wie zich dat thuis gelijk toegeëigende :wink:. Vind dat ik mijzelf goed ingehouden heb vwb aankopen :grin:, zoals Bernhard zei, brand het geld soms in je zak :rofl:.
Leuk dat ik Pascal ook nog tegenkwam van Brunmontagne, kreeg van hem nog een leuk canvas bandje voor 1 van de vele Brums die ik heb, dank je Pascal.
Daarna nog leuk gesproken met Arie Kabalstraa over zijn werk.

Zoals jullie weten ben ik nogal kort van stof, dus wordt het tijd van wat foto’s :rofl:

leuk dat de dag ook in het Japans staat.

Deze is dus in beslag genomen door Assie :cry:
En als laatste, de mispoes van de dag :rofl:

Tot de volgende keer vrienden, zal dan een iets langere tekst schrijven, sorry :innocent:

28 likes

Een keer is genoeg @Assie62 :sunglasses: Was weer gezellig Fer.

Compensatiegedrag? :grin:

4 likes

Ik stond vandaag dus op de Rikketik, en ik had dus speciaal een pinapparaat meegenomen. Maar niemand wilde dat, iedereen wilde contant betalen, maar echt… ik heb in tijden niet zoveel contant geld gehad.

7 likes

Ik had het al voorspeld…

Trouwens: Ik ben op zich heel slecht in het herkennen van gezichten en namen. Sommige herken ik meteen, anderen na enkele keren pas. Maar ik herkende je pas echt, toen je zei, dat je hem amper om zou doen… Dat is typisch een uitspraak voor jou, Ferry…

2 likes

Je bedoelt: samen, al kletsend, naar de Rikketik gereden. Terwijl Ed al lang en breed binnen was, met zijn e-ticket, stond jij nog een uur in de rij. Gezellig! :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Maar leuk je even gezien te hebben. De volgende keer gaan we echt eens kletsen, dat komt er steeds niet van.

2 likes

Heel herkenbaar. Niemand die op zwart zaad zat, maar schijnbaar wel op zwart geld…
Normaal verkoop ik nog wel iets per tikkie, maar vandaag was alles contant…

6 likes

Gezamenlijke rekening omzeilen, zodat je van de hobby kunt blijven genieten. :innocent:

2 likes

ja hoor, schaam mij nergens voor :wink:. Dat jij met je ranke vingers die kroon makkelijk uit de kast kreeg stond ik niet van te kijken :grin:. Maar uiteindelijk lukte het mij en Ed ook om de kroon uit te trekken en ja Patrick je had gelijk wat je over Assie zei :wink:.
Maar Assie is er blij mee, moet nog wel even wennen aan het kleine maatje maar dat komt goed.
Volgende keer krijg ik natuurlijk wel staffelkorting, want het is bij jou toch 2 betalen en 3 halen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja was niet slim van mij Dennis, maar ben nu lid en de volgende keer lekker met een e-ticket de rij omzeilen. Man dat inschrijven duurde ook wel lang, scheelde weinig of die man vroeg ook om mijn pin code.

Volgende keer maken we meer tijd vrij om te kletsen :+1:

FTFY

Maak je geen zorgen, ik ben niet de flauwste. Maar het extra horloge kies ik dan…

1 like

Insgelijks, was erg leuk! Daarnaast ontvang ik zo’n mooi compliment natuurlijk graag, bedankt! :slight_smile:

2 likes

DEAL :+1:

Leuke vondsten . Die bell&rose vind ik best leuk.

1 like

Ik heb hem al apart liggen voor je :crazy_face: :innocent:

1 like

Een hele leuke dag gehad, ik was er met twee van mijn collega’s. Geen HF’ers ontmoet maar misschien de volgende keer.

Ik had een zakcentje van 50 euro bij me en 40 daarvan gebruikt om de volgende horloges te scoren:

Toch wel goed geslaagd lijkt me! Al was mijn wederhelft er niet echt over te spreken dat ik met vier horloges thuis ben gekomen :grin:

Een mooie Blumus Tank-horloge, handopwinder. Is 20mm breed, dus wellicht meer een damesmodel, maar ik vind dat ik dat ook wel mag dragen. Loopt goed.

Een leuke Mortima handopwinder, loopt ook goed.

Deze Pulsar sprak mij wel aan voor het ontwerp. Deze uit een graaibak gehaald, werking onbekend. Klein risicotje dus, wellicht een leuk projectje.

En nog weer een vogeltjeshorloge gevonden, deze is voor mijn moeder. Ze had er al zo eentje maar die was stuk (heb ik uiteindelijk zelf wat van gemaakt). Deze lijkt haast ongedragen.

Al met al dus een prima dag gehad!

15 likes

Mocht die Pulsar het niet doen, ik heb volgens mij hetzelfde model nog liggen.

1 like

Vond het ook niet super dit keer, kwalitatief niet best en prijzen die veels te hoog liggen voor, let wel, meest ongeservicede horloges. Uitzonderingen daargelaten uiteraard:-)
Ik verzamel oa Certina, dus toch nog iets gevonden. Een Argonaut 220, met een perfecte plaat en een kast zo scherp dat je er mee kan snijden.
image
En op de zoek lijst nu de Omega:
image
Volgend jaar naar Helsinki eens zien wat daar op tafel komt:

18 likes