Wie gaat er zondag (16 november '25) naar Rikketik, en vooral waarom?

Potsierlijk? Neu niet echt

5 likes

Druk sochtends. Na broodje kroket voor de lunch met mn maat was t een stuk aangenamer neuzen in de bakken.
Dus toen nog voor weinig effe wat (op tijd lopend) vintage waar aangeschaft voor zeer weinig.
Zo heb je je voor 50 euro toch een middagje vermaakt. En dan heb je nog wat leuks om de pols straks ook.

10 likes

Dames verzamelen lijkt mij ook een leuke hobby, maar ik ben bang dat ik dat thuis er niet door krijg.

11 likes

Ik vond het druk en wat dringen maar prima vermakelijk weer. Heb een paar verkopers en zelfs horloges herkend van de vorige editie (Tudor Submariner Snowflake anyone?). Blijft leuk om hier regelmatig heen te gaan. Ga altijd met een maat of de dame.

Dit keer was ik op jacht naar een Omega Seamaster en de jacht is geslaagd. 1969 Omega Seamaster Sparkle Dial Inclusief originele doos, servicebeurt 2025 en een nieuw kalfslederen bandje want de kroko waarmee hij in de vitrine lag was niet mijn ding.

Hierbij de foto’s:

51 likes

Mijn eerste keer op deze beurs, ik heb mij goed vermaakt! Ik kwam voor een bandje en ging met deze Breitling….

40 likes

Nice! Gefeliciteerd, allebei!:+1:

1 like

wow!

Gaaf ding! Leuk ook op die band, die je dus ook gevonden hebt :wink:

De verkoper had er een zwart lederen band op zitten. Ook prima, maar de dial springt er met deze band wel iets beter uit :slight_smile:

2 likes

Op zich klinkt 34-40 mm goed voor mijn pols. Maar bijvoorbeeld een Citizen NY 42 mm draagt bij mij prima terwijl een 38 mm Nomos er in mijn ogen niet uitziet op mijn pols.

2 likes

Gaaf, die heb ik even in mijn handen gehad, met een blik naar de verkoper: zo hé, vet! Gefeliciteerd, mooie aanwinst. :clap:t3:

1 like

Prachtig horloge!

2 likes

Mijn polsen zijn 20cm+, dus wat is jouw excuus :crazy_face:

Gisteravond open gemaakt, heeft wel een batterijtje in zitten lekken zo te zien. Zag er niet erg hoopvol uit. Nieuw batterijtje besteld hopelijk doet hij het nog wonder boven wonder

Lijkt me in ieder geval al de energie van beursbezoek/stand waard, proficiat :ok_hand:

1 like

Precies die heb ik ook, nog zonder “made in Germany”.

Dat kan wel kloppen, dat uurwerk in de Omnia. Lijkt zeer op een EB-1199. Vreemd genoeg (?) is deze ook bekend als AS 1199 (en dat staat er in dat geval dan ook op, aan de wijzerplaatzijde!).

2 likes

Met een vriend de beurs over geweest. De eerste standhouder bood ons horloges aan voor € 50 per kilo :sweat_smile:. Erg druk, vooral bij de kramen met wat mooier spul. Uiteindelijk niks gekocht en ook niemand gevonden die mijn Buran met complex uurwerk kan maken. Wel bij een Indiaas stel een folder gekregen voor een workshop om zelf een horloge te maken. Daar hebben we ons voor opgegeven. 11 januari gaan we dat beleven.

6 likes

Zeker een aanwinst, zo’n strakke Nomos lijkt me toch een fijne classic in de collectie :ok_hand:

1 like

Burans hebben toch een 3133? Zo gigantisch complex is dat niet, beetje standaard chrono.

2 likes